.
မေန႔က ကြန္႔မန္႔ထဲမွာ စာဖတ္သူတစ္ေယာက္က “အခုအခ်ိန္ဟာ သီတင္းကၽြတ္ၿပီမို႕ မဂၤလာေဆာင္သင့္တဲ့ ရက္ေကာင္းရက္ျမတ္နဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး ေရွာင္ရန္/ေဆာင္ရန္” ေလးေတြ ေရးေပးပါဆိုလုိ႕ ဒီပို႕စ္ေလးကို တင္ေပးလိုက္ပါတယ္။
ဟုတ္ပါ႕ဗ်ား။ ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တိုင္း ၀ါလကင္းလြတ္ သီတင္းကၽြတ္ၿပီ ဆိုတာနဲ႕ – လာလိုက္တဲ့ မဂၤလာ ဖိတ္စာေတြ၊ မ်ားလိုက္တဲ့ မဂၤလာေဆာင္ေတြ (၀ါတြင္း (၃)လံုး “ေအာင့္ထား” ရသလား မွတ္ရတယ္ )။ ပလူကို ပ်ံလို႕။
တျခားလေတြေကာ မဂၤလာေဆာင္လို႕ မရေတာ့တာ က်ေနတာဘဲ။ “ကၽြတ္” ဆိုတဲ့ စကားလံုးပါလို႕ “လူပ်ဳိ၊ အပ်ဳိ” ဘ၀ေတြကေန ကၽြတ္ၾက၊ လြတ္ၾကေအာင္ “နိမိတ္ယူ” ၾကတာနဲ႕ တူပါတယ္။
ေအာင္မယ္ – သီတင္းကၽြတ္ရင္ ၿပီးတာဘဲ ဆိုၿပီး ေဆာင္ခ်င္တဲ့ရက္ ေဆာင္ၾကတယ္လို႕ေတာ့ မေအာက္ေမ႔ေလနဲ႕ေနာ္။ ရက္ေကာင္း ရက္ျမတ္ကေလးေတာ့ ေရြးၿပီး ေဆာင္ၾကတာဘဲဗ်။ ေဗဒင္ဆရာ ေရြးေပးတဲ့ ရက္ျဖစ္ျဖစ္ ၊ ကိုယ္ကိုးကြယ္တဲ့ ဆရာေတာ္ ေရြးေပးတဲ့ ရက္ျဖစ္ျဖစ္ေပါ႔။ ဒီလိုေတာ့ လုပ္ၾကပါတယ္။ “ဆရာတို႕ ၊ ဘုန္းဘုန္းတို႕ ေကာင္းတယ္ဆိုရင္ ၿပီးတာပါဘဲ” ဆိုတဲ့လူ မ်ားပါတယ္။ (တကယ္ ေကာင္းမေကာင္းေတာ့ ဘယ္သူမွ ေသေသခ်ာခ်ာ မသိၾကပါဘူး)
.
ရက္ေကာင္းရက္ျမတ္ ေရြးတာနဲ႕ ပတ္သက္လာရင္ လူတိုင္းလိုလို “သိ” ေနၾကတဲ့ ရက္ေရြးနည္းကေတာ့ “ရက္ရာဇာ၊ ျပႆဒါး” ပါဘဲ။ ရက္ရာဇာ ဆိုရင္ ေကာင္းတယ္။ ျပႆဒါးဆိုရင္ မေကာင္းဘူးဆိုတာ “ဗုဒၶဘာသာျမန္မာလူမ်ဳိးမွန္ရန္” အသည္းထဲထိေအာင္ စြဲေနၾက ပါၿပီ။ ဒါေပမယ့္ ေစာေစာက ေျပာခဲ့သလိုဘဲ တကယ္ေကာင္းမေကာင္းေတာ့ ဘယ္သူမွလည္း ေသေသခ်ာခ်ာ မသိၾကပါဘူး။
“ရက္ရာဇာ၊ ျပႆဒါး” နဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး ကၽြန္ေတာ့္ရင္ထဲမွာ စြဲေနတဲ့ ပံုျပင္ေလး တစ္ပုဒ္တစ္ခုရွိပါတယ္။ ဟိုးေရွးေရွးတုန္းကေပါ႕။ ကုန္သည္တစ္ေယာက္ဟာ ကုန္ေရာင္းကုန္၀ယ္ထြက္ဖုိ႕ ရက္ေရြးရာမွာ “ရက္ရာဇာ” ရက္ေတြကိုခ်ည္း ေရြးၿပီး ထြက္တယ္တဲ့။ ျပႆဒါးရက္ ဆိုရင္ အေသအလဲေရွာင္တယ္တဲ့။ ဒါနဲ႕ တစ္ေန႕ေတာ့ လမ္းခရီးမွာ “ဓါးျပ” အတိုက္ခံရပါေလေရာ။ “ဓါးျပ”ေတြက ပစၥည္းေတြကို ယူငင္သိမ္းဆည္းေနတုန္းမွာ ဒီကုန္သည္ႀကီးက ညည္းတြားသတဲ့။ “အင္း – ရက္ရာဇာဆိုၿပီး ခရီးထြက္လိုက္တာ ဓါးျပ တိုက္ခံရပါေပါ႕လား” ဆိုၿပီး ညည္းတြားမိသတဲ့။
အဲဒီမွာ အနားမွာ ရွိတဲ့ “ဓါးျပ” တစ္ေယာက္က ၾကားေတာ့ “ဟက္ဟက္ပက္ပက္” ရယ္ေမာၿပီး၊ “ေဟ႕လူ ၊ ခင္ဗ်ားမွ ရက္ရာဇာ ေရြးတာ မဟုတ္ဘူး၊ က်ဳပ္တို႕ ဓါးျပေတြကလည္း ဓါးျပတိုက္ရာမွာ အဆင္ေျပေအာင္ ရက္ရာဇာကို ေရြးၿပီးမွ တိုက္တာဗ်။ ျပႆဒါးေန႕ဆိုရင္ ျပႆနာ တက္မွာစိုးလို႕ ေရွာင္တယ္ဗ်ဳိ႕” ဆိုၿပီး ျပန္ေျပာလိုက္သတဲ့။
ဒီစကားကို ၾကားေတာ့ “ကုန္သည္ႀကီး” ရဲ႕ အသိဉာဏ္မွာ အလင္းတစ္ခ်က္ ျဖာသြားပါတယ္။ “အင္း သူတို႕ကလည္း ရက္ရာဇာကို ေရြးၿပီး ဓားျပတိုက္တယ္၊ ငါတုိ႕ကလည္း ရက္ရာဇာကို ေရြးၿပီး ခရီးထြက္တယ္ – ဒါဆိုရင္ . . . ? ? ? ” ။ ကုန္သည္ႀကီး အေျဖတစ္ခု ရသြားပါတယ္။
အဲဒီေန႕ကေန စ,ၿပီး ကုန္ေရာင္းကုန္၀ယ္ထြက္တိုင္း “ျပႆဒါးေန႕” ကို ေရြးၿပီး ခရီးထြက္ပါေတာ့တယ္။ လမ္းခရီးမွာ “ရက္ရာဇာ” က်တဲ့ေန႕ဆိုရင္ ရြာတစ္ရြာမွာ ၀င္ၿပီး ခိုနားေနပါတယ္။ ျပႆဒါးေန႕က်မွ ျပန္ၿပီး ခရီးထြက္ပါတယ္။ က်န္တဲ့လူေတြကေတာ့ အထူးအဆန္းေပါ႕ေလ။ ဒါေပမယ့္ ဒီကုန္သည္ႀကီးဟာ သူ႕တစ္သက္မွာ ေနာက္ထပ္ “ဓါးျပ” အတိုက္မခံရေတာ့ပါဘူးတဲ့။
ဒီပံုျပင္ေလးက ရလိုက္တဲ့ သခၤန္းစာကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္လည္း “ရက္ရာဇာ၊ ျပႆဒါး” အစြဲကၽြတ္ သြားေတာ့တာပါဘဲဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္ အစြဲကၽြတ္သြားတာေတာ့ ထားပါေလ။ ခက္တာက ကၽြန္ေတာ့ ေဗဒင္ပရိတ္သတ္ေတြကေတာ့ လြယ္လြယ္ကူကူနဲ႕ အစြဲမကၽြတ္ၾကဘူးဗ်။
ကၽြန္ေတာ္က ေျပာတယ္ေလ – “မဂၤလာ ေဆာင္တာဘဲဗ်ာ၊ ေဆာင္ခ်င္တဲ့ရက္ ေဆာင္လိုက္ေပါ႕ ၊ သူ႕ကံနဲ႕သူ လာၾကၿပီးသားပါ။ အိမ္ေထာင္ေရးကံ ညံ့မယ္သူက ညံ့ကို ညံ့မွာဘဲ။ ေကာင္းမယ့္လူကလည္း ေကာင္းကို ေကာင္းမွာပါဘဲ။ ရက္ေကာင္းေလး ေရြးလိုက္ရံုနဲ႕ အေကာင္း ျဖစ္မလာပါဘူးဗ်ာ” လုိ႕ ကၽြန္ေတာ္ကေျပာေတာ့ “ဂြစကား” ေျပာတယ္ ျဖစ္ကုန္ေရာ။ ဒီေတာ့ သူတို႕ စိတ္ခ်မ္းသာေအာင္ “မဂၤလာ ရက္ေကာင္းရက္ျမတ္” ဆိုတဲ့ ကိစၥကို မေရြးခ်င္ဘဲနဲ႕ ေရြးေပးေနရေတာ့ တာပါဘဲဗ်ာ။
ဘယ္လိုဘဲျဖစ္ျဖစ္ အေကာင္းဆံုးေလးေတာ့ ျဖစ္သြားေအာင္လို႕ “မဂၤလာ ရက္ေကာင္းရက္ျမတ္” ေရြးကို ေရြးခ်င္ပါတယ္ ဆိုရင္ေကာ ဘယ္နည္းစနစ္ကို သံုးမွာလဲ ဆိုတဲ့ ျပႆနာက ေပၚလာျပန္ေရာ။
တကယ္ေတာ့ လက္ရိုး “နကၡတ္ေဗဒင္ပညာ” မွာဘဲ ၾကည့္ၾကည့္။ ျမန္မာ့ရိုးရာ လက္ဆန္းေဗဒင္ပညာ မွာဘဲ ၾကည့္ၾကည့္။ ရက္ေကာင္းရက္ျမတ္ ေရြးနည္းေတြ ရွိပါ႕ဗ်ား။ သူ႕ဟာနဲ႕ သူေတာ့ ေကာင္းေနၾကတာဘဲေလ။ ဘယ္နည္းစနစ္ကို သံုးမလဲ။
ဆရာေရ – အေကာင္းဆံုးျဖစ္သြားေအာင္ လက္ရိုး လက္ဆန္း အကုန္လံုး ညီညြတ္ေအာင္ ေရြးေပးပါလားဗ်ာ လို႕မ်ား ေျပာခ်င္ေသးလား။ ဒါဆိုရင္ေတာ့ ခင္ဗ်ားရဲ႕ မဂၤလာကိစၥ ဘယ္ေတာ့မွ ျဖစ္မလာေတာ့ဘူးလို႕ ဆိုရပါလိမ့္မယ္။
ဟုတ္တယ္ေလ။ လက္ရိုး နကၡတ္ေဗဒင္နည္းနဲ႕ ေရြးခ်ယ္လိုက္ရင္ “လက္ဆန္း” ေဗဒင္နည္းနဲ႕ မလြတ္။ လက္ဆန္းေဗဒင္နည္းက ေကာင္းတယ္ဆိုျပန္ေတာ့လည္း လက္ရိုးက မကိုက္ျပန္။ တစ္ခါ “ဂဏန္းေဗဒင္နည္း” နည္းကလည္း ရွိေသး။ ဆရာေရ – အကုန္လံုးကိုက္ေအာင္ ႀကိဳးစားေရြးေပးပါဆိုရင္ေတာ့ “ဆရာ တစ္ေခါင္းလံုး ျဖဴသြားမယ္သာမွတ္”။ ရက္ေကာင္းကေတာ့ မထြက္ေရးခ် မထြက္ပါခင္ဗ်ား။
ကိုင္းဗ်ာ။ ဒီလို “ဂြတီး ဂြက်ေတြ” ေလွ်ာက္ေျပာေနလို႕လည္း မၿပီးေသးပါဘူး။ စာဖတ္ပရိတ္သတ္ရဲ႕ ေတာင္းဆိုခ်က္ကေလးလည္း ျပည့္သြားေအာင္ နဲနဲေတာ့ ေရးရဦးေတာ့မွာေပါ႕ဗ်ာ။
ဒီေတာ့ နည္းစနစ္ေတြ အမ်ဳိးမ်ဳိး အဖံုဖံု ရွိၾကတဲ့အထဲက ျမန္မာလူမ်ဳိးတို႕ရဲ႕ ျမန္မာ့ရိုးရာနည္းစနစ္ ကေလးေတြကိုဘဲ ေလ့လာ ၾကည့္ၾကရေအာင္။
ကန္ဦးမူ “သဗၺမဂၤလာ အခါေပးက်မ္း” ထဲမွာေတာ့ “အၾကင္သတို႕သမီး၏ အသက္ပိုင္း “စံုဂဏန္းက်ေသာ” ႏွစ္မ်ားတြင္ မဂၤလာ မျပဳအပ္ လို႕ ဆိုပါတယ္။ မိန္းကေလးျဖစ္သူရဲ႕ အသက္ဟာ ၁၈, ၂၀, ၂၂, ၂၄ . . စသည္ျဖင့္ စံုဂဏန္းက်ေနရင္ မေဆာင္ေကာင္းဘူး။ မဂၤလာ မျပဳအပ္ဘူး လို႕ဆိုထားပါတယ္။(ေယဘူယ် ဆန္လြန္းပါတယ္ . . . ကၽြန္ေတာ္ေတာ့ သိပ္မႀကိဳက္လွပါ)
လ, အေနနဲ႕ ေျပာရရင္ “မေဆာင္(၆)လ ၊ ေဆာင္ (၆)လ” တဲ့ဗ်ား။ တန္ခူးလ ၊ ၀ါဆိုလ၊ ၀ါေခါင္လ ၊ ေတာ္သလင္းလ ၊ နတ္ေတာ္လ ၊ တေပါင္းလ ဆိုတဲ့ (၆)လမွာ မဂၤလာ မေဆာင္ႏွင္း အပ္ပါဘူးတဲ့။ ကဆုန္လ၊ နယုန္လ၊ သီတင္းကၽြတ္လ ၊ တန္ေဆာင္မုန္းလ ၊ ျပာသိုလ၊ တပို႕တြဲလ ဆိုတဲ့ (၆)လ မွာေတာ့ မဂၤလာ ျပဳေကာင္းပါတယ္တဲ့။
ေန႕အေနနဲ႕ ေျပာရင္ “တနဂၤေႏြ ၊ အဂၤါ ၊ စေန” တည္းဟူေသာ ပါပေန႕မ်ား၌ မဂၤလာ မေဆာင္ေကာင္း၊ “တနလၤာ၊ ဗုဒၶဟူး၊ ၾကာသပေတး၊ ေသာၾကာေန႕” မ်ားတြင္သာ ေဆာင္ႏွင္းရမည္ ဟုဆိုျပန္ပါတယ္။ (ဒါကေတာ့ ပါပ၊ ေသာမ ဆိုတဲ့ ေယဘူယ် အယူ အဆျဖစ္ပါတယ္။ ပိုၿပီး သင့္ျမတ္ေကာင္းမြန္တာက “မဟာဘုတ္အႂကြင္းအရ ပုတိ၊ ဘဂၤ၊ မရဏ က်ေနေသာ ေန႕မ်ားကို မဂၤလာ မျပဳ အပ္ဆိုရင္ ပိုၿပီး သင့္ျမတ္မယ္ထင္ပါတယ္။
ယခုႏွစ္(၁၃၇၂)အတြက္ တနဂၤေႏြ၊ စေန ၊ အဂၤါေန႕ (၃)ေန႕ ကိုက္ေပမယ့္ ေနာက္ႏွစ္ (၁၃၇၃)အတြက္ဆိုရင္ တနဂၤေႏြ၊ တနလၤာ ၊ ဗုဒၶဟူး ေန႕မ်ားဟာ မသင့္ျမတ္တဲ့ေန႕ေတြ ျဖစ္သြားပါမယ္)။ တစ္ႏွစ္ကို တစ္ခါ ေျပာင္းလဲ ေနမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ရက္ရာဇာ ၊ ျပႆဒါးကို အစြဲျဖစ္ေနၾကလို႕ မျငင္းလိုေပမယ့္ ဒီေန႕ေတြထက္ အေရးႀကီးတာက “၀ါရမိတၱဴ(ရက္ႀကီး)” က ပိုၿပီး ေရွာင္သင့္ ပါတယ္။ ၀ါရမိတၱဳ(ႀကီး)တြက္ရတာ လြယ္ပါတယ္။ ပံုေသပါဘဲ။ လ,တိုင္း လ,တိုင္းအတြက္ –
လဆန္း (သို႔) လဆုတ္ (၁)ရက္ေန႕ဟာ တနဂၤေႏြေန႕ျဖစ္ေနမယ္ဆိုရင္ –
လဆန္း (သို႔) လဆုတ္ (၄)ရက္ေန႕ဟာ တနလၤာေန႕ျဖစ္ေနမယ္ဆိုရင္ –
လဆန္း (သို႔) လဆုတ္ (၈)ရက္ေန႕ဟာ အဂၤါေန႕ျဖစ္ေနမယ္ဆိုရင္ –
လဆန္း (သို႔) လဆုတ္ (၉)ရက္ေန႕ဟာ ဗုဒၶဟူးေန႕ျဖစ္ေနမယ္ဆိုရင္ –
လဆန္း (သို႔) လဆုတ္ (၆)ရက္ေန႕ဟာ ၾကာသပေတးေန႕ျဖစ္ေနမယ္ဆိုရင္ –
လဆန္း (သို႔) လဆုတ္ (၃)ရက္ေန႕ဟာ ေသာၾကာေန႕ျဖစ္ေနမယ္ဆိုရင္ –
လဆန္း (သို႔) လဆုတ္ (၇)ရက္ေန႕ဟာ စေနေန႕ျဖစ္ေနမယ္ဆိုရင္ – အဲဒီေန႕မ်ားဟာ ၀ါရမိတၱဳႀကီး က်တဲ့ ရက္မ်ား ျဖစ္ပါတယ္။
ခင္ဗ်ားအေနနဲ႕ ရက္ရာဇာ ၊ ျပႆဒါးကို အေလးထားသူျဖစ္ရင္ – “၀ါရမိတၱဳႀကီး” ဆိုတဲ့ ရက္ကို ပိုၿပီး အေလးထားသင့္ပါတယ္။ ဒီရက္ေတြက ပိုၿပီး အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈ ရွိႏိုင္ပါတယ္။ မဂၤလာ မေဆာင္သင့္တဲ့ ရက္ေပါ႕ေနာ္။
၀ါရမိတၱဳ(ငယ္) ဆိုတာလည္း ရွိပါတယ္။ အၾကမ္းအားျဖင့္ ေန႕နဲ႕ ရက္ေပါင္း (၁၃)ဂဏန္း က်ရင္ ၀ါရမိတၱဳ(ငယ္) ရက္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဥပမာ- လဆန္း (သို႔) လဆုတ္ရက္ (၁၂)ရက္ေန႕ဟာ တနဂၤေႏြေန႔ ျဖစ္ေနရင္ (၁၂+၁=၁၃)ျဖစ္လို႕ ၀ါရမိတၱဳငယ္ရက္ ျဖစ္ပါတယ္။
ထိုနည္းတူ – လဆန္း (သို႔) လဆုတ္ရက္ (၁၁)ရက္ေန႕ဟာ တနလၤာေန႔ ျဖစ္ေနရင္ (၁၁+၂=၁၃)
လဆန္း (သို႔) လဆုတ္ရက္ (၁၀)ရက္ေန႕ဟာ အဂၤါေန႔ ျဖစ္ေနရင္ (၁၀+၃=၁၃)
လဆန္း (သို႔) လဆုတ္ရက္ (၉)ရက္ေန႕ဟာ ဗုဒၶဟူးေန႔ ျဖစ္ေနရင္ (၉+၄=၁၃)
လဆန္း(သို႔) လဆုတ္ရက္ (၈)ရက္ေန႕ဟာ ၾကာသပေတးေန႔ ျဖစ္ေနရင္ (၈+၅=၁၃)
လဆန္း(သို႔) လဆုတ္ရက္ (၇)ရက္ေန႕ဟာ ေသာၾကာေန႔ ျဖစ္ေနရင္ (၇+၆=၁၃) . . . ၀ါရမိတၱဳ(ငယ္) ေန႕မ်ားျဖစ္ၾကပါတယ္။
၀ါရမိတၱဳ(ငယ္)ေန႕ဟာလည္း မဂၤလာအခါျပဳဖို႕အတြက္ ေရွာင္သင့္တဲ့ ေန႕ရက္ထဲမွာ ပါေနပါတယ္။ ျပႆဒါး ၊ ရက္ရာဇာကို အထူးေရွာင္တတ္သူျဖစ္ရင္ ၀ါရမိတၱဳ (ႀကီး,ငယ္) ရက္မ်ားက ပိုၿပီး ေရွာင္သင့္ပါတယ္။ ၀ါရမိတၱဳရက္ေတြရဲ႕ ဆိုးအားနဲ႕ ယွဥ္လိုက္ရင္ ျပႆဒါး ရက္ရာဇာဆိုတာ ဘာမွ မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။
ေနာက္တစ္ခါ မဟာရက္ၾကမ္း တို႕ ၊ ရက္ယုတ္မာ ၊ ရွမ္းရက္ ၊ သမားျဖဴရက္ ၊ သမားညိဳရက္ ၊ ရက္ပုပ္ ဆိုတာေတြ လည္း ရွိေသးတယ္ဗ်ာ။ အကုန္လံုးသာ ေရွာင္ရရင္ေတာ့ “ေတာင္ေျပး ၊ ေျမာက္ေျပး ရြာေဆာ္ႀကီးေခြး” ဆိုတာလို ေတာင္ေျပးၿပီး ဟုိဟာေရြးရမလိုလို၊ ေျမာက္ေျပးၿပီး ဒီဟာေရြးရေတာ့ မလိုလို ျဖစ္ေတာ့မွာမုိ႕ မေဖာ္ျပလိုေတာ့ပါ။
ေနာက္ဆံုးတစ္ခုကေတာ့ “ကၽြန္ေတာ့ ေဆာင္းပါးေတြမွာ မၾကာခဏ ေဖာ္ျပေနတဲ့ “အဂၤါ၊ ဗုဒၶဟူး ၊ စေန” သကၡတ္မ်ားဘဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အၾကင္ မဂၤလာေဆာင္ႏွင္းမည့္ သတို႕သား၊ သတို႕သမီးရဲ႕ အသက္ပိုင္းေတြဟာ “အဂၤါ၊ ဗုဒၶဟူး၊ စေန ႏွင့္ ရာဟု” သကၡတ္မ်ားအတြင္း က်ေရာက္ေနလွ်င္ မဂၤလာ မျပဳသင့္ပါ။ က်န္ “ၾကာသပေတး၊ ေသာၾကာ၊ တနဂၤေႏြ ၊ တနလၤာ” သကၡတ္မ်ားမွာေတာ့ မဂၤလာ ျပဳရင္ သင့္ေလွ်ာ္တယ္လို႕ ဆိုရပါမယ္။ (မဂၤလာရက္လည္း ေရြးၿပီးၿပီ၊ ဒါေပမယ့္ အဂၤါ၊ ဗုဒၶဟူး၊ စေန၊ ရာဟု” သကၡတ္မ်ားထဲ ေရာက္ေနၾကတဲ့ သူမ်ားအတြက္ေတာ့ ဘာမွ လုပ္မရေတာ့လို႕ “ကံတရားအတိုင္း ျဖစ္လာတာ” လို႕သာ မွတ္ယူလိုက္ၾကပါ။ ျဖစ္သမွ် အေၾကာင္း အေကာင္းဘဲေပါ႕)
ဒါေၾကာင့္ ဒီေဆာင္းပါးေလးရဲ႕ အခ်ဳပ္ကေတာ့ – လက္ထပ္ဖို႕ ရက္ျမတ္မဂၤလာ ေရြးခ်ယ္ျခင္း ဟူသည္မွာ “ျမန္မာ့ရိုးရာ အစဥ္အလာ တစ္ခု” အေနျဖင့္ သင္ ေရြးခ်ယ္လိုက ေရြးခ်ယ္ႏိုင္ပါသည္။ သို႕ေသာ္ ထိုရက္ကေလး တစ္ခုတည္း ေရြးျခင္းမွ်ေလာက္ျဖင့္ အိမ္ေထာင္တစ္ခု၏ ေကာင္းက်ဳိး၊ ဆိုးက်ဳိးကိုမူ ဖန္တီးႏိုင္စြမ္း ရွိမည္မဟုတ္ေၾကာင္းပါခင္ဗ်ား။ ရိုးရာအစဥ္အလာတစ္ခု အေနျဖင့္ ေလာက္သာ သေဘာထားသင့္ေၾကာင္း/ေရြးခ်ယ္သင့္ေၾကာင္းပါခင္ဗ်ား။
.
မဂၤလာေမာင္မယ္ အားလံုးအတြက္ သက္ဆံုးတိုင္ ေပါင္းေဖာ္ၾကရမည့္ မဂၤလာလက္ထပ္ပြဲ တစ္ခု ျဖစ္ပါေစ ဟုကား အၿမဲ ဆႏၵျပဳလွ်က္ –
.
ေဒါက္တာတင္ဗိုလ္ဗိုလ္ (ကြန္ပ်ဴ-ေဗဒသုခုမ)
.
October 25, 2010 at 4:11 am |
စိတ္ထဲမွာရိွတဲ႔ အစြဲအလမ္းတစ္ခုေတာ႔ ရွင္းသြားျပီးဆရာ။ သကၡတ္မ်ားထဲ ေရာက္ေနၾကတဲ့ႏွစ္ဆိုတာ မိန္းမ ေယာက္်ားဘယ္သူ႔ကို အဓိကထားျပီး ဆံုးျဖတ္တာလဲ ဆရာ။ ဥပမာ တစ္ေယာက္က သကၡတ္ထဲ ေရာက္ျပီး တစ္ေယာက္က ေကာင္းေနတာ ဆိုတာမ်ဳိးေပါ႔ဆရာ။ ထို႔အတူ လူႏွစ္ေယာက္ေပါင္းျပီး တစ္ဘ၀ထူေထာင္ၾကတဲ႔ အိမ္ေထာင္ေရးဆိုေတာ႔ ဘယ္သူ႔ရဲ႔ ကံတရားကိုၾကည္႔ျပီးေတာ႔ အိမ္ေထာင္ေရးကံ ေကာင္းမေကာင္းကို ဆံုးျဖတ္ပါသလဲဆရာ။ အားလံုးက သူ႔ကံနဲ႔သူလာတာ ဆိုတာသိျပီးတာဘာ ဆရာ။ ဒါေပမယ္႔ လူဆိုတဲ႔ စိတ္ကအခက္သားလား။ မေရရာ မေသခ်ာတာကိုမွ သိခ်င္ၾကတာဆိုေတာ႔။
October 25, 2010 at 4:13 am |
ကိုလူေလး ေရ
သကၡတ္ကေတာ့ ႏွစ္ေယာက္လံုးနဲ႕ ဆိုင္တယ္ ဆိုေပမယ္ ့ပိုၿပီး အဓိက က်တာေတာ့ မိန္းကေလးေပါ႕။ ႏွစ္ေယာက္မွာ တစ္ေယာက္ေယာက္ကေတာ့ ညိေနမယ့္ အေနအထားျဖစ္ေနရင္ မိန္းကေလးကို သကၡတ္အညံ့လြတ္ေအာင္ ေရြးခ်ယ္သင့္တယ္။ ေနာက္တစ္ခါ အိမ္ေထာင္ေရးကံကေတာ့ ႏွစ္ဦးလံုးနဲ႕ ဆိုင္ပါတယ္။ ႏွစ္ေယာက္လံုးရဲ႕ ကံတရားကို ၾကည့္ရမယ္။ ကၽြန္ေတာ့္အေတြ႕အႀကံဳအရေတာ့ ႏွစ္ေယာက္မွာ တစ္ေယာက္က ေကာင္းၿပီး တစ္ေယာက္က ဆိုးတယ္လို႕ သိပ္မရွိပါဘူး။ အိမ္ေထာင္ေရးကံ အညံ့ – အညံ့ခ်င္း၊ အေကာင္း – အေကာင္းခ်င္း ျပန္ၿပီး ညားၾကတာ မ်ားပါတယ္။ ကံတူ အက်ဳိးေပးလို႕ ဆိုရမွေပါ႔။
တခ်ဳိ႕ ပထမအိမ္ေထာင္ ညံ့ၿပီး ၊ ဒုတိယအိမ္ေထာင္က်မွ ေကာင္းမယ္ ဆိုတဲ့ ကံဇာတာမ်ဳိးရွိတယ္။ အဲဒါမ်ဳိးက်ျပန္ေတာ့လည္း ဒုတိယအိမ္ေထာင္ ေတြ႕လာတဲ့ အခ်ိန္မွာ ဇာတာတိုက္ၾကည့္ေတာ့ ေနာက္လူက အိမ္ေထာင္ေရးကံ အေကာင္းသမားျဖစ္ေနတတ္တယ္။ ေဗဒင္ပညာသက္တမ္းမွာ ဒီလို အျဖစ္အပ်က္မ်ဳိး ခဏခဏ ေတြ႕ႀကံဳရဖူးပါတယ္။
October 25, 2010 at 7:45 am |
ကြၽန္႕ေတာ္လဲ ျပႆဒါး အယူကြၽတ္သေလာက္ရွိသြားပါျပီ ဆရာ။ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ။
October 25, 2010 at 9:40 am |
ဆရာရွင္႔
သမီးက ၁၀.၀၅.၁၉၈၃ (အဂၤါ) သမီးခ်စ္သူက ၂၉.၀၃.၁၉၇၉ (ႀကာသာပေတး) ပါ။
မဂၤလာေဆာင္ဖို႔ အတြက္ ခြင္႔ယူဖို႔ ရက္တြက္ေနတာပါ.. ဆရာ႔ ေဆာင္းပါးေတြဖတ္ၿပီး သကၡတ္အေရးႀကီးတယ္ဆိုတာ နားလည္လာတယ္။ အဂၤါသကၡတ္အေႀကာင္းဖတ္ပီး သမီးတို႔ ၂ေယာက္အတြက္ တြက္ခ်က္ႀကည္႔တာ သူက ေမြးေန႔မတုိင္မီ စေန နဲ႔ ေမြးေန႔ပီး ႀကာသာပေတးသကၡတ္ပါ။ သမီးက ေမြးေန႔မတိုင္မီ ႀကာသာပေတးနဲ႔ ေမြးေန႔ပီး ရာဟုပါဆရာ .. ဆရာ ရွင္းၿပထားတဲ႔ အရဆို သူ႔ေမြးေန႔ အပီး သမီးေမြးေန႔မတိုင္ခင္က ေကာင္းတယ္လို႔ ထင္လာပါတယ္ .. သမီးတို႔ တြက္တာ မွန္ပါသလား ဆရာ.. သမီးတို႔ ၂ေယာက္အတြက္ သင္႔ေတာ္တဲ႔ ရက္ၿမတ္ေလး ဆရာ႔လက္ေဆာင္အၿဖစ္ရမယ္ဆိုရင္ေတာ႔ အတိုင္းထက္အလြန္ေပါ႔ ဆရာရယ္ ..
October 25, 2010 at 10:26 am |
ေမဇူး သို႕
တြက္ထားတာ မွန္ပါတယ္။ ၂၉.၃.၂၀၁၁ ကေန ၁၀.၅.၂၀၁၁ အတြင္းဟာ ႏွစ္ေယာက္လံုးအတြက္ ေကာင္းမြန္တဲ့ သကၡတ္နယ္ပယ္ျဖစ္လို႕ ဒီအတြင္းမွာဘဲ မဂၤလာေဆာင္ရမွာပါဘဲ။ ဒီလို ႏွစ္ေယာက္လံုး သကၡတ္ေကာင္း တစ္ခုတည္း(ၾကာသပေတး)မွာ လက္ထပ္ဖို႕ျဖစ္လာတာဟာ ကံေကာင္းခ်င္တဲ့ နိမိတ္ပါဘဲ။ ဒီအပိုင္းအျခားထဲမွာ ရက္ေကာင္းေရြးဖို႕ လမ္းဘဲညႊန္ေပးလိုက္မယ္။ (၁) ဒီႏွစ္အတြက္ ပုတိ၊ ဘဂၤ၊ မရဏျဖစ္တဲ့ (တနဂၤေႏြ၊ စေန ၊ အဂၤါေန႔) ေတြကို ေရွာင္။ (၂) ၀ါရမိတၱဴႀကီး/ငယ္ကို ေရွာင္။ (၃) အဂၤလိပ္ရက္ ေပါင္းျခင္း (4)ဂဏန္း (8)ဂဏန္း (9)ဂဏန္း ေတြကိုေရွာင္။ ဒါဆို လံုေလာက္ပါၿပီ။ ဆရာ့မွာ အခ်ိန္ပိုနည္းလွတာမို႕ အေသးစိတ္ေရြးမေပးႏိုင္ေပမယ့္ ေရြးၿပီးတဲ့ ေန႕ရက္ေတြကိုေတာ့ ျပန္စစ္ေပးပါမယ္။ ဒီ အခ်က္ (၃)ခ်က္နဲ႕ ညီေအာင္ ကုိယ့္ဟာကိုယ္ေရြးၾကည့္ၿပီး ေမးလ္နဲ႕ပို႕လိုက္ပါ။ မွန္မမွန္ ျပန္စစ္ေပးပါမယ္။
October 26, 2010 at 7:47 pm |
Aiyoh, this post is not concern with me 😦
Sayar, just kidding naw….you should help me too, when i plan to get married, thank…
may peace be with you, Sayar…
October 27, 2010 at 12:58 pm |
ဆရာရွင့္
ကၽြန္မက ၈.၇.၁၉၇၄(တနလၤာသမီး) ခ်စ္သူက ၂၄.၉.၁၉၇၃(တနလၤာသား)ပါ ။ကၽြန္မတို႔ မဂၤလာေဆာင္အတြက္ ခြင့္ယူဖို႔စီစဥ္ေနပါတယ္ဆရာ။ဘယ္ရက္ေတြမွာ အစဥ္ေျပႏိုင္မယ္ ဆိုတာ ဆရာ ကူညီေပးပါဆရာ ။သူက ဒီဇင္ဘာလကုန္ေလာက္မွ ခြင့္ယူလို႔ရမွာမို႔လို႔ပါဆရာ။
အားကိုးပါတယ္ဆရာ ။
မဟာဘုတ္အၾကြင္းဖြားနဲ႔ သက္ကက္တြက္တာ ျမန္မာလိုမေပၚပဲ အကြက္ေလးေတြေပၚေနပါတယ္ဆရာ ။ ဘာျဖစ္လို႔ပါလဲဆရာ ။
October 27, 2010 at 7:23 pm |
voa မွ တဆင့္ လာလည္သြားပါသည္။
မဂၤလာ အေပါင္းျပည့္စံုပါေစ။
October 28, 2010 at 4:20 pm |
အေတာ္ပဲဗ်ား… ေက်းဇူးတင္ပါရတယ္ ဆရာတင္ဗိုလ္ေရ။
October 31, 2010 at 7:41 am |
ေဒါက္တာေျပာတာေတြကမွန္ပါတယါဒါေပမယ့္ က်ႊန္ေတာ္ ဆရာလုပ္တာေတာ့မဟုတ္ပါဘူး
မဂၤလာတစ္ခုေဆာင္ ဖို့ဆိုလိုအပ္ပါေသးတယ္ မဂၤလာေဆာင္ဖို့ အခ်က္ ၆ ခ်က္ကအေရးၾကီးတယ္ေျပာတယ္ အဲဒါကေတာ့ ၁။ ေယာက်္ားေလးဘက္က ခ်စ္ရမယ္
၂။ မိန္းကေလးဘက္ကိုယ္တိုင္ကၾကည္ျဖဴရမယ္ ၃။ ေယာက်္ားေလးမိဘမ်ားဘက္ကသေဘာတူရမယ္ ၄။ ေနာက္ မိန္းကေလးဘက္က ေယာက်္ားေလးကိုၾကည္ျဖဴရမယ္ ၅။ ေနာက္ ႏွစ္ဘက္ေဆြမ်ိဴးကသေဘာက်ရမယ္ ၆။ ပတ္၀န္းက်င္ကလည္း ၾကည္ျဖဴမယ္ ဆိုရင္ ဒီစံုတြဲ ဟာ မဂၤလာရွိျပီး မဂၤလာနဲ ့ဲျပည့္စံု တဲ ့စံုတြဲ ဆိုေတာ့ အရာရာဟာ ေအာင္ျမင္ဖို့ေသခ်ာျပီေပါ့ဗ်ာ
ဒီထဲကတစ္ခုခု ခ်ိဴ့ ယြင္း ခဲ ့မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ၁။ ေယာက်္ားေလးဆို့မဟုတ္ မိန္းကေလးဟာအ
ျမဲ နာမက်န္းျဖစ္တတ္တယ္ ၂။ မိဘမ်ားဘက္ကခဏခဏ ျငဴစူမႈမ်ားျဖစ္တတ္တယ္ ၃။ ေနာက္ပတ္၀န္းက်င္နဲ ့သဟဇာတ မျဖစ္တတ္ဘူး ၄။ စီးပြားေရးလုပ္ရင္လည္း ေအာင္ျမင္မႈသိပ္မရဘူး (ဥပမာ – မွန္းသေလာက္ျဖစ္မလာတာေပါ့) ၅။ ေနာက္သားသမီးေကာင္းမထြန္းကားဘူးအက်ိဴးေပးတဲ ့သားသမီးမရဘူးေပါ့
ေနာက္လူေတြကေမးၾကေသးတယ္ဗ် ( ” ဓမၼာေသာကအင္း၀ရာဇာ ” ) ယူရင္ လံုး၀မတည့္ဘူးတဲ ့ေျပာတယ္ဗ် ဒါကေတာ့ အရပ္အယူေပါ့ ဒါေပမယ့္ မဆိုင္တာေတာ့ မဆိုင္ပါဘူး အရပ္ အယူ ကအရပ္နဲ ့ပဲဆိုင္တာေပါ့ဗ်ာ မဂၤလာယူတဲ ့အခါမွာ လူေတြျဖစ္တတ္ၾကတာေတြရွိပါေသးတယ္ ရက္ရာဇာ ျပသဒါး ကဆရာေျပာသြားတာေတြကေတာ့ေကာင္းပါတယ္
မဂၤလာယူတဲ ့အခါ ၀ါဆိုၾကီး ၀ါဆိုေလးကိုေရွာင္ ရမယ္ဆိုတာေတာ့ လူတိုင္း သိၾကပါတယ္
အဲဒါထက္ တႏၵၤေႏြ ျဂဟ္ ေျပာင္း တဲ ့ ရက္ေတြက မေကာင္းတဲ ့၇က္ေတြပါ ဒီရက္ေတြကိုလည္း ေရွာင္ရပါေသးတယ္ ဒီရက္ေတြကိုေတာ့ ေဗဒင္အယူအရ သၾကၤန္ ရက္လို့ေခၚတယ္ သၾကၤန္ ရက္ကလတိုင္း မွာရွိပါတယ္ အဲဒီကူးေျပာင္းတ ဲ ့ရက္ေလးေတြကိုေျပာတာပါ ဗ် တန္ခူး လကသၾကၤန္ရက္ကိုက်ေတာ့ မဟာသၾကၤန္ရက္လို့ေခၚျပီး ႏွစ္သစ္ မဂၤလာက်င္းပၾကတယ္ဗ် ေနာက္ ရွိေသးတယ္
ျပသဒါးကိုသံုးမ်ိဴးရွိတယ္ဗ် ၁။ လူျပည္ျပသဒါး ၂။ နဂါးျပည္ျပသဒါး ၃။ နတ္ျပည္ျပသဒါး
ဆိုျပီးေတာ့ရွိတယ္ ဗ် နဂါးျပည္ျပသဒါးကေတာ့ မဆိုင္ပါဘူး လူျပည္နဲ ့ နတ္ျပည္ျပသဒါးက်ေတာ့ အိမ္ေရာင္းအိမ္ ၀ယ္နဲ ့ အေရာင္းအ၀ယ္နဲ ့ပဲဆိုင္တယ္ ဗ်
လူျပည္ျပသဒါးက်ေတာ့ မဂၤလာေဆာင္တာတို့ အလွဴမဂၤလာ ေတြနဲ ့ပတ္သတ္မႈရွိတယ္
အဲဒီရက္ေတြကို ေရွာင္ေလ့ ရွိၾကတယ္ ေပါ့
ေနာက္မဂၤလာေဆာင္ျပီးလို့ မဂၤလာႏွစ္ပတ္လည္ေန့ကို သတ္မွတ္ၾကတဲ ့ အခါဘယ္ေန့ကို သတ္မွတ္ၾကသလည္း တစ္ခ်ိဴ့ ကမဂၤလာေဆာင္တဲ ့ရက္ ဆြမ္းေက်ြးတဲ ့ရက္ မိဘကန္ေတာ့တဲ ့ေန့ လက္မွတ္ထိုးတဲ ့ရက္
အမွန္တကယ္ကေတာ့ လက္မွတ္ထိုးတဲ ့ ရက္ကို ပဲ ႏွစ္ပတ္လည္ေန့အျဖစ္က်င္း ပရတာ အမွန္ပါ ဘာလို့ လည္းဆိုေတာ့ ဒီမဂၤလာဆိုတဲ ့ ေအာင္ျမင္မႈၾကီး ကိုျဖစ္ဖို့ အစျပဳ တဲ ့ ေနမဟုတ္လား ဒါေၾကာင့္ အဲေန့ကို မဂၤလာ ႏွစ္ပတ္လည္ ေန့လို့ သတ္မွတ္ရပါမယ္
ပန္းေတြ က်ေတာ့ မဂၤလာ ရွိျပီးအေရာင္ အနံ ့ကလည္း ေမြးၾကိဳင္ ပန္းကလည္း ေခၚလိုက္ရင္ မဂၤလာရွိတဲ ့ ပန္းမ်ိဴးျဖစ္ရပါမယ္ ဒါဆိုရင္ေတာ့ မဂၤလာေတြထပ္ျပီး မဂၤလာရွိတဲ ့ မဂလာေဆာင္ျဖစ္ျပီေပါ့ဗ်ာ
က်ႊန္ေတာ့္ ရ ဲ ့ေရးသားခ်က္ေလးတြင္အမွားပါခဲ ့ရင္ေတာ့ ခြက့္လႊတ္ပါဗ်ာ
က်ႊန္ေတာ့္ကိုျပန္လည္ ေ၀ဖန္ေပးေစခ်င္ပါတယ္ ဆရာႏွင့္တကြသူငယ္ခ်င္းမ်ားကို ထို့ေၾကာင့္ FOREVERFRIEND တြင္ က်ႊန္ေတာ့္စာမ်က္ႏွာ Mc wai yan ! တြင္အၾကံေပးေ၀ဖန္ႏိုင္ပါတယ္လို့ေျပာခ်င္ပါတယ္ အားလံုးကိုေက်းဇူးတင္ပါတယ္ဗ်ာ
October 31, 2010 at 6:41 pm |
ဆရာရွင္႔… ၂၀၀၈ တုန္းက လက္ထပ္ထားၿပီး ခု ၂၀၁၁ မွ မဂၤလာေဆာင္မွာပါ။ ၂၀၀၈တုန္းက ႏွစ္ေယာက္လံုး ေကာင္းတဲ႔ သကၡတ္ေတြမွာျဖစ္ၿပီး ခု မဂၤလာေဆာင္မယ္႔ႏွစ္မွာေတာ႔ မေကာင္းပါ။ အဲဒါ လက္ထပ္ထားတဲ႔ ႏွစ္နဲ႔ရက္ကိုပဲ မဂၤလာျပဳတယ္လို႔ ယူဆသင္႔သလား။ မဂၤလာေဆာင္တဲ႔ ႏွစ္နဲ႔ ရက္ကိုပဲ ယူဆသင္႔သလား။
October 31, 2010 at 6:42 pm |
TheinGi သို႕
လက္ထပ္တဲ့ ရက္နဲ႕ မဂၤလာေဆာင္တဲ့ရင္ တစ္ခုစီျဖစ္ေနရင္ “လက္ထပ္တဲ့ရက္” က ပိုၿပီး အဓိကက်ပါတယ္။ ဒါကိုဘဲ ယူရမယ္။ ဒါေပမယ့္ မဂၤလာေဆာင္ရက္ကလည္း လံုး၀မဆိုင္ဘူးလို႔ေတာ့ ေျပာလို႕မရပါဘူး။ အင္အား အေတာ္အသင့္ေတာ့ လႊမ္းမိုးမႈ ရွိလိမ့္မယ္။
ေနာက္ဆံုး ဒါေတြအားလံုးထက္ ပိုၿပီး အဓိက အက်ဆံုးကေတာ့ မူလကံဇာတာမွာ “အိမ္ေထာင္ေရးကံ” ေကာင္းမေကာင္းပါဘဲ။ မူလကံ မေကာင္းရင္ေတာ့ ဘာမွ လုပ္မရပါ။ မူလကံ ေကာင္းေနရင္ေတာ့ သကၡတ္ အမွားရွိလည္း အလြန္အမင္း ဆိုးက်ဳိး မျပဳႏိုင္ေတာ့ပါ။
November 1, 2010 at 4:18 pm |
ေလးစားရပါေသာဆရာ…. အမတစ္ေယာက္မဂၤလာေဆာင္ကေနာင္နွစ္မွာပါ … အခုလိုတင္ေပးတဲ့အတြက္ ေက်းဇူးပါ… လူေတြအေျပာမ်ားေနတဲ့ မေရရာတဲ့ အေၾကာင္းတစ္ခုကို သိခ်င္လို႔ပါ… သားဦး သားေႏွာင္းမယူေကာင္း ၊ ယူခဲ့ရင္လည္း တစ္ခ်ိန္မဟုတ္ တစ္ခ်ိန္ကြဲတက္တယ္ဆိုတာ တကယ္ပဲလားဆိုတာ သိခ်င္ပါတယ္… ဆရာ က်န္းမာ၊ ခ်မ္းသာပါေစ။
November 1, 2010 at 4:36 pm |
miley သို႕
ဆိုရိုးစကားတစ္ခုဟာ အရမ္းကာေရာ ျဖစ္လာတာမဟုတ္တာကိုေတာ့ သတိျပဳရမယ္။ ဥပမာ- “သားဦးစေန မီးလိုေမႊ” ဆိုတဲ့ စကားရွိတယ္ မဟုတ္လား။ ဒီစကားဟာ တန္ခိုးရွင္တစ္ဦးက “သားဦးစေန မီးလိုေမႊေစသတည္း” ဆိုၿပီး ဗ်ာဒိတ္ေပးလိုက္လို႕ ျဖစ္လာတာ မဟုတ္ပါ။
ရပ္ထဲရြာထဲမွာ “သားဦးစေန” ေမြးၿပီးရင္ မိဘေတြမွာ အနည္းနဲ႕အမ်ား ဒုကၡႀကံဳတတ္တာကို သတိထားမိလာရာကေန ဆိုရိုးစကားျဖစ္လာျခင္း ျဖစ္တယ္။ အကုန္လံုးျဖစ္သလားဆိုေတာ့လည္း မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ အျဖစ္မ်ားတယ္။ သိသိသာသာ သတိထားမိေလာက္ေအာင္ မ်ားတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အမွတ္သညာမ်ားလာၿပီး ဆိုရိုးစကားျဖစ္လာရတယ္။
“သားဦး သားေႏွာင္း မယူေကာင္း” ဆိုတာလည္း ဒီလိုဘဲ အေတြ႕အျမင္မ်ားလာလို႕ ဆိုရိုးစကားျဖစ္လာတာဘဲ ျဖစ္တယ္။ ဒါကို လက္ေတြ႕ေလ့လာမၾကည့္ဘဲ “ယုတၱိမရွိပါဘူးကြာ” ဆိုၿပီး ဖင္ပိတ္ျငင္းလို႕ေတာ့ မရပါ။ ဆိုရိုးစကားမွန္ရင္ေတာ့ အတိုင္းအတာ တစ္ခုေတာ့ အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈ ရွိႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အကုန္လံုးျဖစ္သလားဆိုေတာ့ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ ဒီေတာ့ အေကာင္းဆံုးက (ကၽြမ္းက်င္သူနဲ႕)ဇာတာႏွစ္ခုကို တိုင္ဆိုင္စစ္ေဆးၾကည့္တာ အေကာင္းဆံုးျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။
November 8, 2010 at 9:55 am |
ဆရာ …. အခုလိုေျဖၾကားေပးတဲ့အတြက္ေက်းဇူးပါ
December 10, 2010 at 12:51 pm |
ဆရာေရ
သမီးတို႔ႏွစ္ေယာက္က ေနာက္ႏွစ္ (၂၀၁၁) မွာလက္ထပ္ဖို႔ ရည္႐ြယ္ထားတာပါ ဒါေပမယ့္ သကၡက္တြက္လိုက္ေတာ့ သူကေကာင္းေပမယ့္ သမီးရဲ့သကၡက္က မေကာင္းဘူးျဖစ္ေနတယ္… ဘယ္လုိလုပ္ရမလဲမသိဘူး
သကၡက္မေကာင္းတာထဲ က်ေနရင္ ဘယ္လိုေတြျဖစ္တတ္တာလဲ သိခ်င္ပါတယ္
အိမ္ေထာင္ေရး ကံမေကာင္းတတ္တာလား။ အၾကံအစည္မျဖစ္ေျမာက္တာလား
ဘာေတြျဖစ္ႏုိင္ပါသလဲဆရာ
ေက်းဇူးျပဳျပီး ေျဖေပးပါေနာ္
April 5, 2011 at 4:08 pm |
ဆရာ
လူနက္ၡ နဲ့ ဘီလူးနက္ၡ ယူလို့ေကာင္းလား တြက္ၾကည့္ေပးပါေနာ္
လူနက္ၡ နဲ့ ဘီလူးနက္ၡ ကို ဘယ္လိုတြက္လဲ