# ေဗဒင္ပညာ ႏွင့္ ခံယူသင့္ေသာ သေဘာထား

.

ေဗဒင္ပညာ ဘာလဲ?

ယေန႔အဖို႕ ေဗဒင္ပညာအေပၚတြင္ လူအမ်ားစု အျမင္လြဲမွားေနမႈကို ရွင္းျပလိုပါသည္။ ေဗဒင္ပညာသည္ လူ႕ယဥ္ေက်းမႈ မေပၚေပါက္ခင္ကတည္းက (ပံုစံအမ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္) ရွိေနခဲ့သည္ ပညာတစ္ခုျဖစ္သည္။ ကမၻာေပၚတြင္ ကိုးကြယ္ေနၾကသည့္ ဘာသာတရားအားလံုးထက္ ေစာ၍ ေပၚေပါက္ခဲ့ျခင္းလည္း ျဖစ္သည္။ ယေန႔ ကြန္ပ်ဴတာ သိပၸံေခတ္၊ နည္းပညာေခတ္သို႕ ေရာက္သည့္တိုင္ေအာင္ ေဗဒင္ပညာကို ကမၻာ့လူဦးေရ သန္းေပါင္းမ်ားစြာက ယံုၾကည္လွ်က္ ရွိေနေသး ေပသည္။

.
မိမိသည္ ေဗဒင္ပညာကို ယံုၾကည္ပါသည္ဟု ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ၀န္ခံသူ ရွိသလို ေဗဒင္ကိုယံုလွ်င္ ရွက္စရာတစ္ခုဟု ယူဆၿပီး ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ၀န္မခံေသာ ယံုၾကည္သူမ်ားလည္း ရွိေပသည္။ သုေတသန စစ္တမ္းမ်ားအရ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ၀န္မခံေသာ ယံုၾကည္သူဦးေရက ပို၍ မ်ားျပားသည္ ဟု သိရသည္။

.

ေဗဒင္ပညာကို မယံုၾကည္ေသာ သူမ်ားကိုပင္ ေလ့လာၾကည့္လွ်င္ (၂)မ်ဳိး(၂)စား ေတြ႕ရတတ္သည္။ ပထမ တစ္မ်ဳိးမွာ ေမြးဖြားလာသည္မွ ေသဆံုးခ်ိန္အထိ လံုး၀ ယံုၾကည္မႈ မရွိသူမ်ားျဖစ္သည္။ ေဗဒင္ပညာႏွင့္ လားလားမွ မသက္ဆိုင္သူမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ မည္သည့္ ဘ၀ေလာကဓံမ်ဳိးကို ရင္ဆိုင္ရသည္ျဖစ္ေစ ေဗဒင္ပညာကို အားကိုးမရွာတတ္ေသာ လူမ်ဳိး ျဖစ္သည္။ (အေရအတြက္ အလြန္နည္းလြန္းလွသည္)

.

ဒုတိယ တစ္မ်ဳိးမွာ ေဗဒင္ “အေျခအေန ၊ အခ်ိန္အခါ အေလွ်ာက္” ယံုၾကည္ၾက သူမ်ားျဖစ္သည္။ မိမိတြင္ အစစ အရာရာ အဆင္ေျပေနၿပီး ပန္းခင္းေသာ လမ္းကို ေလွ်ာက္လမ္းေနရေသာ အခ်ိန္မ်ဳိးတြင္ ေဗဒင္ပညာကို မယံုၾကည္ေခ်။ မိမိ မယံုၾကည္ေၾကာင္းကိုလည္း လူသိရွင္ၾကား ထုတ္ေဖာ္ ေျပာဆို တတ္ၾကသည္။ အခ်ဳိ႕ေသာ ယံုၾကည္သူမ်ားကိုပင္ ကဲ့ရဲ႕ ေလွာင္ေျပာင္ တတ္ၾကေသးသည္။ သို႕ေသာ္ ထိုသူသည္ ႐ုတ္တရက္ ထင္မွတ္မထားေသာ ၀ေလာကဓံႀကီးတစ္ခု က်ေရာက္လာၿပီး စီးပြားပ်က္သြားျခင္း ၊ အိမ္ေထာင္ပ်က္သြားျခင္း (သို႔) ေသေလာက္ေသာ ေရာဂါႀကီးတစ္ခု စြဲကပ္ ခံရျခင္းမ်ဳိးႏွင့္ ႀကံဳေတြ႕လာရခ်ိန္တြင္မူ ေဗဒင္ပညာကို (ဒုတိယ ဘုရားသခင္သဖြယ္) ယံုၾကည္ကိုးစား လာတတ္ၾကေသာ လူစားမ်ဳိးလည္း ရွိေပေသးသည္။ (အေရအတြက္ ပိုမ်ားသည္)

.

ေဗဒင္ပညာကို ဘာေၾကာင့္ ယံုၾကည္ၾကသလဲ?

.

လူေတြ ဘာေၾကာင့္ ေဗဒင္ပညာကို ယံုၾကည္ၾကသလဲ? ။ ဘာေၾကာင့္ ေဗဒင္ပညာကို အားကိုးၾကသလဲ ဟူသည့္ အခ်က္ကို ဆန္းစစ္ၾကည့္ၾက ပါစို႕။ လူေတြ ဘာေၾကာင့္ ေဗဒင္ကို ယံုၾကည္ၾကပါသလဲ?။

.

လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ (၂)သန္းေက်ာ္ “ေက်ာက္ေခတ္” ကာလမွသည္ ယေန႕ေခတ္ (ကြန္ပ်ဴတာ သိပၸံေခတ္) တိုင္ေအာင္ လူသားမ်ား၏ ျမင့္မားေသာ အသိဉာဏ္ပညာျဖင့္ မေျဖရွင္းႏိုင္ေသာ ျပႆနာႀကီး တစ္ခု တည္ရွိေနေပသည္။ ထိုျပႆနာ မွာ “အနာဂါတ္” ျပႆနာပင္ ျဖစ္ေလသည္။ လူသားသည္ ထက္ျမက္ေသာ သိပၸံပညာျဖင့္ – ကမၻာေလာကႀကီး တစ္ခုလံုး၏ လွ်ဳိ႕၀ွက္ခ်က္မ်ားကို  တစ္ခုၿပီးတစ္ခု ရွာေဖြေဖၚထုတ္ ႏိုင္ခဲ့ေသာ္လည္း “လူတစ္ေယာက္၏ အနာဂါတ္” ကို သိပၸံပညာျဖင့္ ေဖာ္ထုတ္ႏိုင္စြမ္းမွာမူ ယေန႕တိုင္ ခ်ဳိ႕တဲ့အားနည္းလွ်က္ ရွိေပေသးသည္။

.

ယေန႔ေခတ္ အစြမ္းထက္လွေသာ သိပၸံပညာျဖင့္ သဘာ၀ေဘးအႏၲရာယ္ အခ်ဳိ႕ကို ႀကိဳတင္ခန္႕မွန္းလာႏိုင္ၾကၿပီ။ လူတစ္ေယာက္တြင္ မည္သည့္ ေရာဂါမ်ား ျဖစ္ပြားလာႏိုင္ေခ် ရွိသည္ ခန္႔မွန္းလာႏိုင္ၾကၿပီ။ သို႔ေသာ္ သိပၸံပညာသည္ လူတစ္ေယာက္ မနက္ျဖန္ ဘာျဖစ္မည္ ဆိုသည္ကိုမူ မေျပာႏိုင္ၾကေသးေခ်။ မနက္ျဖန္သည္ မေန႕ကကဲ့သို႕ ပံုမွန္အတိုင္းလည္း ျဖစ္ႏိုင္သည္။ သို႕မဟုတ္ အေျပာင္းအလဲႀကီး တစ္ခုလည္း ျဖစ္သြားႏိုင္သည္။ က်န္းမာေရး၊ စီးပြားေရး ၊ လူမႈေရး အိမ္ေထာင္ေရးမ်ား အႀကီးအက်ယ္ ေျပာင္းလဲမႈ ျဖစ္ႏိုင္သည္။ ေနာက္ဆံုး မနက္ျဖန္တြင္ သင္ (အေကာင္းပကတိမွ) ကြယ္လြန္သြားႏိုင္သည္။ သို႕ေသာ္ သင္လည္း မသိ။ မည္သည့္ သိပၸံပညာ ကမွလည္း မသိ။

.

ခက္သည္က လူသား အားလံုးနီးပါးေလာက္ ကိုယ့္အနာဂါတ္ကို ကိုယ္သိလိုၾကသည္။ ကိုယ့္ဘ၀မွာ ဘယ္အဆင့္ အတန္းနဲ႕ ေနရမလဲ။ ခ်မ္းသာမွာလား၊ ဆင္းရဲမွာလား။ တန္ခိုးၾသဇာႀကီးသူ ျဖစ္မလား ၊ သာမန္လူဘဲ ျဖစ္မလား။  ဘာအလုပ္ လုပ္ရမလဲ။ နာမည္ေက်ာ္ၾကား မွာလား။ ကိုယ္နဲ႕ အိမ္ေထာင္က်မယ့္ ဖူးစာရွင္က ဘယ္သူလဲ။ အိမ္ေထာင္ေရး ကံေကာင္း မွာလား။ အိမ္ေထာင္ ဘယ္ႏွစ္ဆက္ က်မလဲ။ ကိုယ့္မွာ ဘာေရာဂါေတြျဖစ္ႏိုင္လဲ။ အသက္ရွည္မွာလား ။ ေနာက္ႏွစ္မွာ ကံေကာင္းမလား . . . စသည့္ စသည့္ အနာဂါတ္ေမးခြန္း တစ္ေသာင္းေျခာက္ေထာင္သည္ လူသားတိုင္း၏ ရင္ထဲတြင္ အၿမဲလို ရွိေနတတ္ ၾကေပသည္။

.

ထိုေမးခြန္းမ်ားကို (အနီးစပ္ဆံုး) ေျဖရွင္းေပးႏိုင္သည့္ ပညာရပ္ကား ေဗဒင္ပညာပင္ ျဖစ္ေလသည္။ သို႔ေသာ္ ေဗဒင္ပညာ သည္ ေျခာက္ပစ္ကင္း သဲလဲစင္ ကား မဟုတ္ေခ်။ လူတိုင္း၏ အနာဂါတ္ကို အၿမဲတေစ ေျဖရွင္းေပးႏိုင္သည္ကား မဟုတ္။ ဆရာ၀န္တစ္ေယာက္သည္ လူနာတစ္ေယာက္ကို ေရာဂါနာမည္ အတပ္မွားၿပီး ေဆးကုမိသကဲ့သို႕ ေဗဒင္ပညာ၏ အနာဂါတ္ ဆိုင္ရာ ေဟာၾကားခ်က္မ်ားသည္လည္း လြဲမွားသည့္အခါ လြဲမွားေပမည္။ အခ်ဳိ႕ကိစၥမ်ားတြင္ တက္တက္စင္ ေအာင္ လြဲမွားသည္လည္း ရွိေပသည္။

.

သို႕ေသာ္ “အႏူေတာ၊ လူေခ်ာ” ဆိုသည့္ စကားလိုပင္ လူသားတို႕၏ “အနာဂါတ္” ကို တိတိက်က် ခန္႔မွန္းႏိုင္သည့္ “သိပၸံပညာ” ဟူ၍ မေပၚေပါက္ေသးသမွ် ကာလပတ္လံုး “ေဗဒင္ပညာ” သည္ လူသားအားလံုး၏ ယံုၾကည္ရာ/ အားကိုးရာတစ္ခု ျဖစ္ၿမဲ ျဖစ္ေနဦးမည္သာတည္း။

ထိုသို႕ ေဗဒင္ပညာသည္ လူသားတို႕၏ အနာဂါတ္ကို တစ္စိတ္တစ္ပိုင္း ေျဖရွင္းေပးႏိုင္သည္မွာ မွန္ေသာ္လည္း “လံုး၀ ဥႆံု” ဆိုသည့္ အဆင့္ရွိသည့္ ပညာရပ္ တစ္ခုမဟုတ္သည္ကို ေဗဒင္ယံုၾကည္သူမ်ား နားလည္ သေဘာေပါက္ သင့္ေပသည္။ ေဗဒင္ပညာရွင္မ်ားဘက္ကမွလည္း လူတိုင္း၏ အနာဂါတ္ကို “ဗီြဒီယုိ” ၾကည့္ေနရသည့္အလား ကြင္းကြင္း ကြက္ကြက္ ေဖာ္ျပေပးႏိုင္သည္ ဟူေသာ လွိမ့္လံုးႂကြားလံုးမ်ားျဖင့္ လိမ္ညာလွည့္ဖ်ားေနမႈ မ်ားကို မလုပ္သင့္ မလုပ္အပ္ပါေခ်။ အျခားသူမ်ားအား ဗီြဒီယိုမျပမွီ မိမိအနာဂါတ္ကို အရင္ ဗီဒိယို ျပၾကည့္ပါဦးဟု ေျပာလိုက္ခ်င္ပါသည္။

.

အၾကင္ ဆရာတစ္ဦးသည္ – မနက္ျဖန္(သို႔) ေနာက္ႏွစ္တြင္ မိမိကိုယ္တိုင္ ဘာျဖစ္မည္ကို (တပ္အပ္)မသိဘဲႏွင့္ အျခားသူမ်ား၏ အနာဂါတ္ကို “အပိုင္သိသည္” ဆိုသည္မွာ ျဖစ္ႏိုင္/မျဖစ္ႏိုင္ မိမိအသိဉာဏ္ျဖင့္သာ စဥ္းစားၾကည့္ ၾကပါကုန္။ အၾကမ္းဖ်ဥ္း/ခပ္ေရးေရးေတာ့ သိပါသည္ဆိုလွ်င္ ႐ိုးသားေျဖာင့္မတ္ရာ ေရာက္ေပမည္။

.

ဘုရားမႀကိဳက္တဲ့ ထိုပညာ

.

ေဗဒင္ပညာကို ဗုဒၶဘုရားရွင္ အပါအ၀င္ ၊ ကမၻာ့ ဘာသာတရားႀကီးမ်ားကို တည္ေထာင္ခဲ့သူ အားလံုးက မႀကိဳက္ပါဘာသာတရားအားလံုးလိုလိုပင္ ေဗဒင္ပညာကို ဆန္႕က်င္ၾကသည္။ တားျမစ္ၾကသည္။ သို႕ေသာ္ မည္သည့္ အေၾကာင္းေၾကာင့္ တားျမစ္သည္ကို မစူးစမ္းဘဲ “ဘုရားမႀကိဳက္၊ ငါမႀကိဳက္” ဟူသည့္ထံုးကို ႏွလံုးမူၿပီး ေဗဒင္ပညာကို ဆန္႕က်င္ ေနၾကသူအား စကားအနည္းငယ္ ေျပာလိုပါသည္။

.

ဗုဒၶဘာသာကိုပင္ မူတည္ၿပီး ေျပာျပပါမည္။ “ဂဂၤါ၀ါဠဳ သဲစုမက” ပြင့္ခဲ့ၿပီးေသာ ဘုရားအဆူဆူမွန္သမွ်သည္ “အနာဂတံသ” တည္းဟူေသာ ဉာဏ္ေတာ္ႀကီးကို အၿပီးတိုင္ ရရွိၿပီးသည့္ ပုဂၢိဳလ္ထူးႀကီးမ်ားသာ ျဖစ္ၾကေပသည္။ ဘုရားရွင္တို႕ မည္သည္ သတၱ၀ါအားလံုး၏ အနာဂါတ္ကိုေသာ္၎ ၊ မိမိကိုယ္ေတာ္တိုင္၏ အနာဂါတ္ကိုေသာ္၎ အႂကြင္းမဲ့ သိျမင္ထား ခဲ့ၾကၿပီးေလၿပီ။ သိသည္မွ တစ္ဘ၀ ႏွစ္ဘ၀မွ်သာ မဟုတ္။ ဘ၀ေပါင္း အသေခ်ၤ ၊ အသခ်ၤာ ထိေအာင္ သိေတာ္ မူၾကေပသည္။

.

ထို႕ေၾကာင့္ပင္ “ဒီပကၤရာဘုရားရွင္”သည္ “သုေမဓာ” ရွင္ရေသ့အား ယခုကာလမွ ေနာင္ “ေလးသေခ်ၤႏွင့္ ကမၻာတစ္သိန္း” ေျမာက္လွ်င္ “ဘဒၵကမၻာ”“ေဂါတမ” အမည္ျဖင့္ ဘုရားျဖစ္လတၱံဟု ဗ်ာဒိတ္ေပးခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္ မဟုတ္ေလာ။ ထို “ေဂါတမ” ဘုရားရွင္သည္ပင္ သာသနာေတာ္သို႕ ၀င္ေရာက္လာေသာ “ေဒ၀ဒတ္” အား “တစ္ခ်ိန္တြင္ ငါဘုရား၏ အသက္ကို လုပ္ႀကံမည့္သူ” ဟု ႀကိဳတင္ေျပာဆို ခဲ့သည္ မဟုတ္ေလာ။  ပရိနိဗၺာန္ ျပဳရမည့္ အခ်ိန္ကိုလည္း ႀကိဳတင္မိန္႕ၾကားခဲ့သည္ မဟုတ္ေလာ။ စုႏၵ၏ ၀က္ပ်ဳိသားကို မစားမီကပင္ ဤ၀က္ပ်ဳိသားကို စားၿပီးလွ်င္ ငါ,ဘုရားရွင္သည္ ၀မ္းေတာ္လား၍ ပရိနိဗၺာန္ျပဳရမည့္အေၾကာင္းကို ညီေတာ္အာနႏၵာအား  ႀကိဳတင္ မိန္႔ၾကားခဲ့သည္ မဟုတ္ေလာ။

.

မဟာဗုဒၶ၀င္ကို ေလ့လာၾကည့္လွ်င္ ထိုသို႕ ျမတ္ဗုဒၶသည္ အခါအားေလွ်ာ္စြာ “အနာဂတံသ” ဉာဏ္ေတာ္ႀကီးျဖင့္ ႀကိဳတင္ ေဟာေျပာခဲ့မႈကို အမ်ားအျပား ေတြ႕ရမည္ ျဖစ္ေပသည္။ ထိုသို႕ အနာဂါတ္ကို ကိုယ္ေတာ္တိုင္လည္း သိျမင္ ၊ အျခားသူမ်ားအားလည္း အခါအားေလွ်ာ္စြာ ေျပာၾကားခဲ့ပါလွ်က္ႏွင့္ “ေဗဒင္ပညာ” အပါအ၀င္ “အနာဂါတ္ကို ေဟာေျပာ သည့္ ပညာရပ္မ်ား” ကို ဘုရား မႀကိဳက္ခဲ့သည္မွာ ဘာေၾကာင့္ပါလဲ?

.

“ပုထုဇဥ္မ်ားအတြက္ အက်ဳိးမရွိျခင္း/မသင့္ျမတ္ျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္”

ဘုရားရွင္ အဆူဆူတို႕သည္ အနာဂါတ္ကို သိျမင္ၾကသူမ်ား ျဖစ္ၾကေသာ္လည္း အနာဂါတ္ ေဟာကိန္းထုတ္ျခင္းကို  အားမေပးခဲ့ျခင္းမွာ ပုထုဇဥ္မ်ား၏ အေၾကာင္းကို ေကာင္းစြာ သိရွိထားေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ ပုထုဇဥ္တို႕မည္သည္ ေလာကဓံ အဆိုးတရားမ်ားအား “လံုး၀ ခံႏိုင္ရည္မရွိေၾကာင္း” ကို ဘုရားရွင္တို႕ သိျမင္ၾကျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္ပုထုဇဥ္လူသားမ်ားသည္ အရိယာမ်ားႏွင့္ လံုး၀ မႏိႈင္းယွဥ္ႏိုင္ပါ။ ေလာကဓံကို ခံႏိုင္ရည္ မရွိၾကပါ။ အေကာင္း ေလာကဓံကိုသာ ႀကံဳခ်င္ပါသည္။ အဆိုး ေလာကဓံကို လားလားမွ် မႀကံဳဆံုလိုပါ။ အဆိုးကို အိပ္မက္ပင္ မမက္လိုပါ။ အဆိုးကို ေရွာင္၍ အေကာင္းကိုသာ ကြက္ၿပီး ရယူပိုင္ဆိုင္လိုသည္။

.

ေဗဒင္ဆရာထံတြင္ ေဗဒင္ေမးၾကသည္မွာလည္း ကံၾကမၼာအေကာင္းကို ေဟာၾကားေစလိုျခင္းေၾကာင့္ ေမးျမန္းၾက ျခင္းသာ ျဖစ္ေပသည္။ နာမည္ေက်ာ္ ေဗဒင္ဆရာႀကီး တစ္ဦး ေျပာၾကားခဲ့သလို “ေဗဒင္ဆရာဆီမွာ ေဗဒင္ေမးၾက သူမ်ားဟာ – ကၽြန္ေတာ္/ကၽြန္မ ဘယ္ေတာ့ ခ်မ္းသာမလဲ၊ ထီေပါက္မလဲ ၊ ရာထူး တက္မလဲ ၊ အိမ္ျခံကား ၀ယ္ႏိုင္မလဲ ၊ အိမ္ေထာင္က် မလဲ” စသည္ျဖင့္သာ ေမးျမန္းၾကေလ့ရွိၿပီး . . . . ကၽြန္ေတာ္/ကၽြန္မ ဘယ္ေတာ့ မြဲမလဲ ၊ ဘယ္ေတာ့ အလုပ္ျပဳတ္မလဲ ၊ ဘယ္ေတာ့ အိမ္ေထာင္ကြဲမလဲ ၊ ဘယ္ေတာ့ ေထာင္က်မလဲ ၊ ဘယ္ေတာ့ ေဆး႐ံုတက္ရမလဲ ၊ ဘယ္ေတာ့ ေသမလဲ” ဟု လံုး၀ေမးျမန္းေလ့ မရွိေၾကာင္း “ရယ္စရာ တစ္ခုအေနျဖင့္” ေျပာခဲ့ဘူးသည္။ ပုထုဇဥ္တို႕၏ စ႐ိုက္ျဖစ္ေပသတည္း။

.

အရိယာတို႕မွာမူ အနာဂါတ္သည္ ေကာင္းလည္း မထူးျခား/ဆိုးလည္း မထူးျခား ေတာ့ၿပီ။ ေကာင္းစရာ ရွိလွ်င္လည္း စံစားလိုိစိတ္ မရွိၾကေတာ့ၿပီ။ ဆိုးစရာ ရွိွလွ်င္လည္း မတုန္လႈပ္ေတာ့ၿပီ။ “မိမိစိုက္ပ်ဳိးခဲ့သမွ်ကို မိမိျပန္လည္ ရိတ္သိမ္းရသည့္” ဓမၼဥပေဒ” ကို အႂကြင္းမဲ့ ခံယူၿပီးၾကသူမ်ားျဖစ္၍ အရိယာတို႕အတြက္ အနာဂါတ္ ဆိုသည္မွာ ျပႆနာတစ္ခု မဟုတ္ေတာ့ၿပီ။

.

ပုထုဇဥ္လူသားမ်ားမွာမူ ထိုသို႕ေသာ ခံယူခ်က္မ်ဳိး မထားႏိုင္ေသးပါ။ အဆိုးေလာကဓံအေၾကာင္းကို ၾကားလိုက္ရသည္ ႏွင့္ပင္ တုန္လႈပ္ၾကေခ်ၿပီ။ ထိတ္လန္႔ၾကေခ်ၿပီ။ ထိုကဲ့သို႕ေသာ ပုထုဇဥ္တို႔၏ စိတ္ထားမ်ဳိးျဖင့္ အနာဂါတ္ကို ႀကိဳသိျခင္းမွာ အက်ဳိးထက္ အျပစ္ျဖစ္ဖို႕သာ ရွိေသာေၾကာင့္ ဘုရားရွင္ တို႕သည္ အေမွ်ာ္အျမင္ႀကီးစြာျဖင့္ တားျမစ္ၾကျခင္းသာ ျဖစ္ၾကေပသည္။ ပညာရပ္သည္ နိမ့္က်ေသာေၾကာင့္၎ ၊ ညံ့ဖ်င္းေသာေၾကာင့္၎ ၊ ေအာက္တန္းက် ေသာေၾကာင့္၎ အလွ်ဥ္း မဟုတ္ေခ်။ ဘုရားရွင္တို႕သည္ပင္လွ်င္ သတၱ၀ါတို႕ ကၽြတ္တမ္း၀င္ေရးႏွင့္ ပက္သတ္လာလွ်င္ “အနာဂါတ္ကိုေသာ္၎  ၊ အတိတ္ကိုေသာ္၎” အခါအားေလွ်ာ္စြာ ေဟာေျပာညႊန္ျပရသည္ မဟုတ္တံုေလာ။

.

အသံုးခ်ပညာရပ္တစ္ခု ျဖစ္ႏိုင္သေလာ?

.

ကၽြႏု္ပ္၏ ယံုၾကည္ခ်က္အရ ဆိုရလွ်င္ – ဘုရားအဆူဆူတို႕၏ “ဆံုးမၾသ၀ါဒ” စကားတို႕သည္ လံုး၀ မွန္ကန္ သင့္ျမတ္ပါ၏။ မိမိတို႕၏ အနာဂါတ္ကို သိေအာင္ မႀကိဳးပမ္းေတာ့ျခင္း သည္သာ အေကာင္းဆံုးျဖစ္သည္ဟု အမွန္ပင္ ယံုၾကည္ပါ၏။ သို႕ေသာ္ ပုထုဇဥ္ ဆိုသည္မွာကား ပုထုဇဥ္သာလွ်င္ ျဖစ္ေပသည္။ “မရတာကိုမွ လိုခ်င္သည္” “မျဖစ္ႏိုင္တာကိုမွ တမ္းတသည္” “ဖံုးကြယ္ထားသည့္အရာကိုမွ ျမင္ခ်င္သည္” “ပိတ္ပင္ထားသည့္အရာကိုမွ က်ဴးလြန္လိုသည္” “မေကာင္းပါဘူး ဆိုသည္ကိုမွ ၿမီးစမ္းၾကည့္ခ်င္သည္” “မသိခ်င္ပါႏွင့္ဟု တားဆီးထားသည့္ အရာကိုမွ သိလိုသည္” ၊ ပုထုဇဥ္ အမိုက္အမဲတို႕၏ သဘာ၀ ျဖစ္ေပသတည္း။

ထို႕ေၾကာင့္ (ကၽြႏ္ုပ္အပါအ၀င္) လူမ်ားစုသည္ မည္သည့္ဘုရား မႀကိဳက္သည္ျဖစ္ေစ “မိမိ၏ အနာဂါတ္” ကို သိလိုစိတ္ ျပင္းျပၿမဲ ျပင္းျပေနၾကမည္သာပင္။

.

တကယ္ေတာ့ ေဗဒင္ပညာကို လက္ေတြ႕ အသံုးခ်ပညာအျဖစ္ အသံုးခ်တတ္လွ်င္ ခ်လို႕ရပါသည္။ ေဗဒင္ပညာ ဟူသည္မွာ “မိုးေလ၀ႆ ႏွင့္ ဇလေဗဒ” ပညာရပ္ႏွင့္ အလားသ႑န္ တူပါသည္။ မနက္ျဖန္ မိုးရြာရန္ ရာႏႈန္း (၈၀)% ရွိသည္ဟု ဆိုလွ်င္ သင္ ဘာလုပ္မည္နည္း။ မိုးမရြာေအာင္ ဂါထာ မႏၲယားမ်ား ရြတ္ဖတ္မည္ေလာ။ သို႔မဟုတ္ “မိုးနတ္မင္း” ႀကီးထံ မိုးမရြာပါေစႏွင့္ဟု ဒူးေထာက္ ဆုေတာင္းမည္ေလာ။

အေကာင္းဆံုး/လက္ေတြ႕အက်ဆံုးမွာ ထီး/မိုးကာ မ်ား ေဆာင္ယူသြားျခင္းျဖစ္သည္။ ထီးပါလွ်င္ မိုးစို သက္သာမည္။ ထီးမယူလွ်င္ မိုးမိမည္။ သို႕ေသာ္ ရာႏႈန္း(၈၀)% ဆိုၿပီး မရြာသည့္ အခါလည္း ရွိသည္။ ေနရာကြက္ၿပီး ရြာသည္လည္း ရွိသည္။ သို႕ေသာ္ ထီးယူသြားျခင္းက မမွားႏိုင္ပါ။

.

ထို႕အတူ ေဗဒင္ပညာအရ ေရွ႕ႏွစ္တြင္ သင့္ က်န္းမာေရး အေျခအေနကို ဆိုးရြားဖြယ္ ရွိသည္ကို ႀကိဳတင္သိရလွ်င္ – သင္သည္ အစားအေသာက္၊ အေနအထိုင္ မ်ားကို ဆင္ျခင္ႏိုင္လိမ့္မည္။ က်န္းမာေရးကို ပိုမိုဂ႐ုစိုက္လာႏိုင္သည္။ က်န္းမာေရး စစ္ေဆးမႈမ်ားကို ႀကိဳႀကိဳတင္တင္ ျပဳလုပ္ႏိုင္သည္။ ကိုယ္ႏွင့္ မတည့္သည့္ အစားအစာမ်ားကို ေရွာင္ဖို႕ အခြင့္အလမ္းပိုရလာမည္။ ဘာသာတရားကို ပိုလုပ္ျဖစ္လာႏိုင္သည္။ ကုသိုလ္ ပြားမ်ားၿပီး အကုသိုလ္ မ်ားမည့္ ကိစၥမ်ားကို ေရွာင္က်ဥ္လာႏိုင္ေပသည္။

.

ကံေကာင္းလွ်င္ ကံၾကမၼာ ကြက္က်ားမိုး ျဖစ္သြားေသာေၾကာင့္ သင္လြတ္သြားႏိုင္သည္။ သို႕မဟုတ္ က်န္းမာေရး အကာအကြယ္ (ထီး/မိုးကာမ်ား) ႀကိဳတင္ ေဆာင္ထားေသာေၾကာင့္ ကံၾကမၼာမိုး ရႊဲနစ္ေနမည့္ ရန္မွ ေလ်ာ႔ပါး သြားႏိုင္သည္

ထို႔ေၾကာင့္ “အသံုးခ်ေဗဒင္ပညာ” ဆိုသည္မွာ ကံၾကမၼာမိုးကို မရြာေအာင္ တားဆီးေသာ ပညာမဟုတ္။ တကယ္ ရြာမည့္မိုးကို မည္သူမွ် မတားဆီးႏိုင္ပါ။ ျဖစ္ရမည္မွာ ေဗဒင္ပညာျဖင့္ ကံၾကမၼာမိုးရြာမည့္ အခ်ိန္ကို (အၾကမ္းဖ်ဥ္း) သိေအာင္အားထုတ္ၿပီး ထီး/မိုးကာ တို႔ျဖင့္ အကာအကြယ္ျပဳရန္ အားထုတ္သည့္ ပညာသာ ျဖစ္သင့္ေပသည္။

.

ထိုသို႔ အကာအကြယ္ ယူထားပါလွ်က္ႏွင့္ ေနရာကြက္ၿပီး မိုးသက္မုန္တိုင္း ႀကီးျခင္းမ်ဳိးႏွင့္ ႐ုတ္တရက္ႀကံဳဆံုရျခင္းလည္း ရွိႏိုင္သည္။ ထီး/မိုးကာ ယူေဆာင္သြားၿပီး အကာအကြယ္ ျပဳပါလွ်က္ မိုးအႀကီးအက်ယ္ ရႊဲရႊဲစိုသြားျခင္းမ်ဳိးလည္း ရွိလိမ့္မည္။

ထိုနည္းတူ ေဗဒင္ပညာျဖင့္ အနာဂါတ္ကို ခန္႔မွန္းထားၿပီး အဆိုးကို ကာကြယ္ရန္ ႀကိဳးစားအားထုတ္သည့္ၾကားမွ ကံၾကမၼာဆိုးကို ေရွာင္မလြတ္ႏိုင္သည္လည္း ရွိႏိုင္သည္။ ဤသည္မွာ သင္၏ ေရွာင္လႊဲ၍ မရေသာ အတိတ္ကံ ေၾကာင့္ ျဖစ္ေပသည္။ ထိုသို႕ ႀကံဳလာလွ်င္မူ ထိုကံၾကမၼာအတိုင္း လက္သင့္ခံ လိုက္႐ံုမွတစ္ပါး အျခားမရွိၿပီ။

.

ဤသည္မွာ ေဗဒင္ပညာကို မစြန္႕လႊတ္ႏိုင္ေသာ လူသားတစ္ဦးျဖစ္သည့္ (ကၽြႏ္ုပ္၏) ခံယူခ်က္ ၊ သေဘာတရားမွ်သာ ျဖစ္ေလသည္။ သင္ႏွစ္သက္ပါက လိုက္နာႏိုင္သည္။ မႏွစ္သက္ပါက ဘုရားစကားအတိုင္း ဤပညာရပ္မ်ားကို မ်က္ကြယ္ ျပဳလိုက္ရံုသာ ရွိသည္။ မည္သည့္ ေရြးခ်ယ္မႈကိုမွ တိုက္တြန္းမည္ မဟုတ္ပါ။ သို႔ရာတြင္ သင့္အေနျဖင့္ အနာဂါတ္ကို ႀကိဳတင္သိရွိလိုလွ်င္ အနာဂါတ္တြင္ အရာအားလံုးသည္ “အေကာင္းခ်ည္းသာ” ျဖစ္လိမ့္မည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မ်ဳိး မထားေစလိုပါ။ ထို႕ျပင္ – လံုး၀ ျပဳျပင္၍ မရႏိုင္သည့္ ကံၾကမၼာ(အဆိုး)မ်ားႏွင့္ ႀကံဳလာလွ်င္ “ေယာနိေသာ မနသီကာရ” တရားျဖင့္ ႏွလံုးသြင္းတတ္ေအာင္ ျပင္ဆင္ထားႏိုင္သူ တစ္ဦးျဖစ္ေအာင္ က်င့္ရေပဦးမည္။

.

ေနာက္ဆံုး ေျပာၾကားလိုသည့္အခ်က္မွာ “ေဗဒင္ပညာသည္ လူတို႕၏ အနာဂါတ္ကို ခန္႔မွန္းေျပာၾကားႏိုင္သည့္ ပညာျဖစ္ေသာ္လည္း အနာဂါတ္လမ္းေၾကာင္း ကို ဖန္တီးျပဳျပင္ေပးႏိုင္သည့္ ပညာရပ္ကား” (လံုး၀, လံုး၀) မဟုတ္ပါေခ်။ ကံကို ခန္႔မွန္းသည့္ ပညာသာလွ်င္ ျဖစ္ၿပီး ကံကို ျပဳျပင္ေပးႏိုင္သည့္ပညာ မဟုတ္ေၾကာင္း ပါခင္ဗ်ား။ သင့္အေနျဖင့္ ေဗဒင္ပညာကို – ကံၾကမၼာကို ျပင္ဆင္ေပးႏိုင္သည့္ ပညာရပ္ႀကီးတစ္ခုဟု ယံုၾကည္မႈ လြဲမွားေနပါက ေဗဒင္ပညာကို ခုတံုးလုပ္၍ ေငြရွာေနၾကေသာ (႐ိုက္စားခြင္ဖန္) ဆရာမ်ား၏ ညႊတ္ကြင္းသို႕ အေႏွးႏွင့္အျမန္ သက္ဆင္းရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္းပါ ခင္ဗ်ား။

.

ဖတ္႐ႈသူအားလံုး ေယာနိေသာ မနသီကာရ ျဖင့္ ေလာကဓံကို ႀကံႀကံခံႏိုင္သူမ်ား ျဖစ္ၾကပါေစ။

.

ေဒါက္တာတင္ဗိုလ္ဗိုလ္ (ကြန္ပ်ဴ-ေဗဒသုခုမ)

.

22 Responses to “# ေဗဒင္ပညာ ႏွင့္ ခံယူသင့္ေသာ သေဘာထား”

  1. khin Says:

    Sir,this is a good post.I accept ur concept.

    best regards.

  2. Moe Thaike Says:

    ဆရာ့ေဆာင္းပါးအားလံုးကပညာ၊ဗဟုသုတအလြန္ရရွိပါတယ္။
    ဥပမာေပးထားတာလဲအရမ္းေကာင္းပါတယ္။
    ဆရာ့ေဆာင္းပါးမွာပါသလိုဘဲ“ေယာနိေသာ မနသီကာရ” တရားျဖင့္ ႏွလံုးသြင္းတတ္ေအာင္ ျပင္ဆင္ထားႏိုင္သူတေယာက္ျဖစ္ဖို႔ကေတာ့
    ေတာ္ေတာ္ကိုၾကိဳးစားယူရမွာဘဲေနာ္၊ မျပည့္၀ေသးလို႔လဲဲျဖစ္မွာပါဆရာ။
    ဆရာစိတ္ခ်မ္းသာ၊ကိုယ္က်န္းမာႏွင့္ေနာက္ထပ္လဲဗဟုသုတရေစမည့္ေဆာင္းပါး
    ေတြအမ်ားၾကီးေရးႏိုင္ပါေစဆရာ။

  3. Dr. Htet Aung Hlaing Says:

    ဆရာေရ… ဒီညသန္းေခါင္ယံအခ်ိန္ေရာက္ရင္ ေကာင္းကင္မွာ ျဂိဳလ္ႀကီးတစ္လံုး ကမၻာနဲ့
    နီးကပ္စြာျဖတ္ျပီး (၃)ဆေလာက္ထြန္းလင္းမယ္လို ့သတင္းစာထဲမွာေဖာ္ျပထားပါတယ္။
    (၁၂)ႏွစ္မွသာ တစ္ခါသာျဖစ္ေပၚတဲ့ ျဂိဳလ္ႀကီးကို ႀကည့္ျဖစ္ေအာင္ႀကည့္လိုက္ပါဆရာ။
    အဲဒီဲဂ်ဴပီတာျဂိဳလ္ကိုျမင္ခြင့္ရတဲ့လူေတြဟာ ကံႀကမၼာတက္ေစတယ္လို ့ႀကားဖူးနား၀
    ရိွပါတယ္။

  4. ytzk Says:

    Sir ,
    Mingalar par !
    This post is really good for knowledge .
    That is right . Thanks for sharing .
    Good luck , sir .

    with regards
    YTZK

  5. colin Says:

    Thank you, Sayar….. totally agree with you….. may peace be upon you, sayar..
    Ko Lynn

  6. ႏ်ဴမာန္ (မိုးတား) Says:

    အင္မတန္ – တန္ဘိုး႐ိွတဲ့ အေတြးအေခၚ နဲ႔- ေဗဒင္ ပညာကို နားလည္ သေဘာထားရမယ့္ အခ်က္ကို အမ်ားကို ႐ွင္းျပထားတဲ့ ေဆာင္းပါးပါပဲ- ဆရာတင္ဗိုလ္ဗိုလ္။ ႏ်ဴမာန္ (မိုးတား)

  7. Maverick Says:

    middle way is the best policy…I like to ask questions but I never do so called YaThaYar.. and your fellow astrologers, palmists agree with u.
    btw, did u recieve my email 3 weeks ago
    thank for ur post and have a good week
    M

  8. red rose Says:

    ဆရာေျပာတာ အမွန္ပါဘဲ..

  9. ေခ်ာစု Says:

    တန္ဖိုးရွိတဲ့ေဆာင္းပါးအတြက္ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ဆရာ..
    ဆရာႏွင့္တကြမိသားစုအားလံုးက်န္းမာရႊင္လန္းပါေစ

  10. sa gar cho Says:

    sa yar ko a yann lay sar mi par tal

  11. doe Says:

    အင္မတန္ေကာင္းတဲ. ေဆာင္းပါးပါဘဲ….ေဗဒင္ဆ၇ာေတြသူတို.ကိုယ္တိုင္ခ်မ္းသာေအာင္ဘာလို.မလုပ္ႏိုင္တာလဲလို.
    ဂြေမးခြန္းေမးတဲ.သူေတြကို ဒီေဆာင္းပါးေလး ေပးဖတ္၇ပါမယ္….

  12. khin Says:

    ဆ၇ာ.ကိုတအားေက်းဇူးတင္ငါတယ္…ဒီပညာကိုသင္ေနျ႔ပီးခုထိခ်မ္းသာေအာင္မလုပ္ႏိုင္
    ေသးဘူးလို.အျပစ္ေျပာေနျကတဲ. အမ်ိုဳးေတြကို ျပန္ေခ်ပစ၇ာ စကား၇လိုက္လို.ပါ ။
    ဒီလိုအဖိုးတန္တဲ. ေဆာင္းပါးကို online မွာဘဲ မထားဘဲ အမ်ားဖတ္ႏိုင္ေအာင္ စာအုပ္ / မဂဇၨင္း စာမ်က္ႏွာေပၚတင္ပါလား….ဆ၇ာလုပ္တာမဟုတ္ပါဘူးေနာ္…အျကံျပဳတာပါ ။

    • Dr.Tin Bo Bo Says:

      ဟုတ္ပါ႔ဗ်ား။ လူေတြေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား နားလည္မႈ လြဲမွားေနတဲ့ ေဗဒင္ပညာကို ဒီေဆာင္းပါးမွာ ရွင္းျပခြင့္ ရလိုက္လို႕ ၀မ္းေျမာက္မိပါတယ္။ ဒီေဆာင္းပါးကို အက်ဥ္းခ်ဳံးလိုက္ရင္-
      (၁) ေဗဒင္ပညာသည္ ကံၾကမၼာကို ခန္႔မွန္းေသာ ပညာသာျဖစ္ၿပီး ၊ ကံၾကမၼာကို ဖန္တီးေသာ ပညာမဟုတ္။
      (၂) ထို႕ေၾကာင့္ ေဗဒင္ပညာျဖင့္ “ႀကီးပြားခ်မ္းသာေအာင္” မလုပ္ႏိုင္ပါ။
      (၃) လုပ္လို႕ရလွ်င္ ေဗဒင္ဆရာေတြ အရင္ဆံုး ခ်မ္းသာမည္ (ေဗဒင္ေဟာစား စရာေတာင္ မလိုပါ)။
      (၄)ခ်မ္္းသာေအာင္ မလုပ္ႏိုင္ေသာ္လည္း အနာဂါတ္ကို အၾကမ္းဖ်ဥ္း သိႏိုင္ေသာေၾကာင့္ “ေဘးဥပဒ္ က်ေရာက္စရာ ရွိလွ်င္” ေရွာင္ဖို႕/တိမ္းဖို႕ အခ်ိန္ရသည္။ မိမိကိုယ္တိုင္ ထိုသို႕ သိခဲ့ေသာေၾကာင့္ ေငြေၾကးဆံုး႐ံႈးမည့္ကိစၥ/အလိမ္ခံရမည့္ကိစၥမ်ားမွ အႀကိမ္မ်ားစြာ လြတ္ေျမာက္ခဲ့ဘူးသည္။ (ခ်စ္ဖို႕ေကာင္းတဲ့ ဟူးရားေဗဒင္ ေဆာင္းပါးကို ဖတ္ၾကည့္ပါ)။ ဒီေနရာကို ႏွိပ္လိုက္ပါ။
      (၅) ေရွာင္လွ်က္ တိမ္းလွ်က္ ေဘးဥပဒ္မွ မလြတ္ခဲ့လွ်င္ ဤကိစၥသည္ ေရွာင္လႊဲ၍ မရႏိုင္ေသာ အတိတ္ကံဟု ႏွလံုးသြင္း လက္ခံလိုက္ေတာ့မည္။
      (၆) ေဗဒင္ပညာကို ေကာင္းစြာ တတ္ေျမာက္ျခင္းေၾကာင့္ လက္ေတြ႕ အက်ဳိးခံစားရမႈ တစ္ခုမွာ “ေန႕စဥ္ ေတြ႕ႀကံဳေနရေသာ ဒြိဟျဖစ္စရာ” ကိစၥမ်ား၌ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မ်ား ခ်မွတ္ရာ၌ (၉၀)% အထိ မွန္ကန္ေသာ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မ်ားကို ျပဳလုပ္လာႏိုင္ျခင္းပင္ ျဖစ္ေပသည္။ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မ်ား မွန္ကန္လာ ေသာေၾကာင့္ ေန႕စဥ္လုပ္ငန္းမ်ားတြင္ အမွားအယြင္း နည္းလာၿပီး ေန႕စဥ္လူေနမႈဘ၀သည္ အဆင္ေျပေခ်ာေမြ႕မႈ ရရွိေနျခင္းမွာ ကိုယ္ေတြ႕ျဖစ္ေပသတည္း။

      ကဲ ေမးခြန္းထုတ္မယ့္ လူေတြအတြက္ အေျဖက ဒါဘဲေပါ႕။ မဟုတ္ဘူးလား။ ထပ္ေျပာဦးမယ္။

      အနာဂါတ္ကို အနီးစပ္ဆံုး ႀကိဳသိတာဟာ တစ္ခ်ဳိ႕ကိစၥေတြမွာ ေတာ္ေတာ္တန္ဖိုး ရွိပါတယ္။ “နာဂစ္” မုန္တိုင္းမွာ ဒီေလာက္ဆိုးဆိုး၀ါး၀ါး ေသေၾကပ်က္စီးခဲ့ရတာဟာ “မုန္တိုင္းအားျပင္းလြန္းတာထက္” ဒီေလာက္ အားျပင္းမယ္ဆိုတာကို လံုး၀ ႀကိဳမသိတာက အဓိက ပိုက်ပါတယ္။ အခုအခ်ိန္ ဒီမုန္တိုင္းသတင္းမ်ဳိး ႀကိဳသိပါလား။ လူေတြ ကုန္းတြင္းပိုင္းကို အျမန္ဆံုး ေရႊ႕ေျပာင္းၾကမွာေပါ႔။ ဒီေတာ့ ဒီေလာက္ ေသစရာ အေၾကာင္း မရွိဘူးေပါ႕။ ဒီလို အေတြးအျမင္ရွိရင္ ေဗဒင္ပညာဟာ အသံုးခ်ပညာတစ္ခုအျဖစ္ အားကိုးႏိုင္ပါတယ္။

      က်န္းမာၾကပါေစ။

  13. ကိုပခန္း Says:

    ဆရာခင္ဗ်ား

    ကြၽန္ေတာ့္စိတ္ထဲမွာ အျမဲလိုလိုကိုယ့္ကိုယ္ကို ေမးေနက် ေမးခြန္းမ်ားစြာရွိပါတယ္ဆရာ။ ဒီေမးခြန္းေလးမ်ား ေမးခြင့္ျပဳပါဆရာ။ (ဆရာ့ပို႔စ္ထဲမွာေတာ့ ဒီေမးခြန္းေတြအတြက္ ေျဖၿပီးသားလိုလို ျဖစ္ေနႏိုင္ပါမယ္ခင္ဗ်။) ေမးခြန္းေတြကေတာ့ …

    အနာဂတ္ေဟာကိန္းမ်ား အမွန္တကယ္ျဖစ္လာလွ်င္လွ်င္ ယၾတာျဖင့္ျပဳျပင္ရျခင္းသည္ ယုတၱိမရွိပါ။ ထို႔အတူ ယၾတာျဖင့္အနာဂတ္ကိုျပင္၍ရသည္ဟုယူဆလွ်င္ အနာဂတ္ေဟာကိန္းမ်ား မမွန္ဟု လက္ခံရမည္ျဖစ္ပါသည္။ ထိုႏွစ္အစြန္းႏွစ္ဖက္မွလြတ္ေသာ အေျဖႏွစ္ခုမွာအဘယ္နည္းဟူ၍ ျဖစ္ပါသည္။

    ႏွစ္ဖက္လံုးမွ်တေတြးပါက ယၾတာႏွင့္ အနာဂတ္ေဟာကိန္းသည္ ရာခိုင္ႏႈန္း မည္မွ်ဆီျဖစ္မည္နည္း။ မည္သည့္ဘက္က ရာခိုင္ႏႈန္းမ်ားပါသနည္း။ (ေဟာကိန္းမ်ားကို ယၾတာေခ်မရေသာ ေဟာကိန္း အမ်ိဳးအစားႏွင့္ ယၾတာေခ်၍ မရႏိုင္ေသာ ေဟာကိန္းအမ်ိဳးအစားဟူ၍ ခြဲျခားႏိုင္ပါက အထက္ပါေမးခြန္းကို ေမးရန္မလိုဟု ထင္ပါသည္။)

    တဖန္ ေဟာကိန္းတစ္ခု ခန္႔မွန္းရာတြင္ တကယ္ျဖစ္လာတာ တကယ္ျဖစ္မလာတာဟာ ပညာ၏မူလစြမ္းရည္၊ ေဟာေျပာသူဆရာ၏ ပညာအေပၚယံုၾကည္မႈ၊ ေဟာေျပာခ်ိန္တြင္ တည္ၾကည္မႈ၊ ဘက္မလိုက္ေတြးေတာမႈမ်ား အေပၚတြင္ အဓိကမူတည္သည္ဟု ထင္မိပါသည္။ ထိုအထဲတြင္မွ ပညာ၏ မူလစြမ္းရည္ႏွင့္ ေဟာေျပာသူဆရာ၏ ပညာရပ္အေပၚယံုၾကည္မႈတို႔မွာ ကြၽန္ေတာ္ အလြန္စိတ္၀င္စားေသာ အပိုင္းတို႔ျဖစ္ပါသည္ဆရာ။

    ပညာအားျဖင့္ သတ္မွတ္ရခက္ခဲၿပီး (သို႔မဟုတ္ လြယ္ကူၿပီး) အေဟာမွန္သူမ်ားရွိသလို၊ ပညာကတည္တံ့ခိုင္မာၿပီး အေဟာမ်ားမမွန္သူမ်ားလည္း ရွိျခင္းေၾကာင့္ ထိုႏွစ္ခ်က္ကို စိတ္၀င္စားျခင္းျဖစ္ပါတယ္ဆရာ။ ေဟာကိန္းတစ္ခုမွန္လာဖို႔ဆိုလွ်င္ ထိုႏွစ္ခ်က္တြင္မွ ဘယ္အခ်က္က ပိုမိုအေရးၾကီးသည္ဟု ယူဆရမည္နည္း။ ရာခိုင္ႏႈန္းအားျဖင့္ မည္မွ်ျဖစ္မည္နည္း။

    ဆရာအားလပ္ပါက ပိုစ့္တစ္ခုအေနနဲ႔ ေျဖေစလိုပါတယ္ဆရာ။ ဒီလိုအေတြးဟာ ေဗဒင္လိုက္စားသူတိုင္းရင္မွာ ရွိေနႏိုင္တဲ့ ေမးခြန္းျဖစ္လို႔ပါဆရာ။

    ေလးစားလွ်က္
    ညီငယ္
    ကိုပခန္း

  14. Dr.Tin Bo Bo Says:

    ညီ ကိုပခန္း ေရ
    ေဗဒင္ပညာကို လိုက္စားရင္းနဲ႕ ဒီလို ဒြိဟျဖစ္စရာ ကိစၥေတြ မၾကာခဏ ႀကံဳရဘူးပါတယ္။ ဘယ္ဟာက အမွန္လည္းဆိုတာ အေျဖရွာရင္းနဲ႕ “ေဗဒင္၀ကၤပါ” ႀကီးထဲမွာ အစ္ကိုလည္း ခ်ာခ်ာလည္ခဲ့ဘူးပါတယ္။ ေဗဒင္ပညာမွာ ဆရာတစ္ဆူလုပ္ေနၾကေပမယ့္ ငါ႕ညီေတြးသလို မေတြးတတ္ၾကတဲ့သူေတြ/ မေတြးဘူးၾကတဲ့သူေတြ အေတာ္မ်ားလိမ့္မယ္ ထင္ပါတယ္။ တခ်ဳိ႕ေမးခြန္းေတြအတြက္ အေျဖရွိေပမယ့္ တခ်ဳိ႕ ေမးခြန္းေတြအတြက္ေတာ့ အစ္ကိုလည္း (ယေန႔အထိ) ေယာင္ခ်ာခ်ာ ျဖစ္ေနဆဲပါ။ ဒါေပမယ့္ အစ္ကိုနားလည္သေလာက္ ေဆာင္းပါးတစ္ခုအေနနဲ႕ ေရးေပးပါဦးမယ္။

  15. အုပ္စိုး Says:

    ဆရာေရ…

    ဒီေဆာင္းပါးကို လာဖတ္တာ ၄ ခါ ရွိပါၿပီ။ ေကာ္မန္႔ထဲမွာ ဆရာအႏွစ္ခ်ဳပ္ထားတဲ့အခ်က္ေတြကို ေဗဒင္ေဟာခန္းေရွ႕မွာ မွန္ေဘာင္သြင္းၿပီးေတာင္ ခ်ိတ္ထားသင့္တယ္လို႔ ယူဆမိပါတယ္။

    ဆရာ့ရဲ႕ အႏွစ္ခ်ဳပ္ ေကာ္မန္႔ထဲက

    (၂) ထို႕ေၾကာင့္ ေဗဒင္ပညာျဖင့္ “ႀကီးပြားခ်မ္းသာေအာင္” မလုပ္ႏိုင္ပါ။
    (၃) လုပ္လို႕ရလွ်င္ ေဗဒင္ဆရာေတြ အရင္ဆံုး ခ်မ္းသာမည္

    ဆိုတာေလးကို ဖတ္မိရင္းနဲ႔ တစ္ခု ေတာင္းဆိုခ်င္တာပါ။ ဆရာအခ်ိန္အား ရရင္ျဖင့္ ေဗဒင္ပညာ၊ ဝါသနာ နဲ႔ အသက္ေမြးရပ္တည္မႈ အေၾကာင္းေလးကို ေရးေပးပါလို႔ ေတာင္းဆိုခ်င္ပါတယ္။

    ခင္မင္ေလးစားစြာျဖင့္
    အုပ္စိုး

  16. Dr.Tin Bo Bo Says:

    ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ကိုအုပ္စိုး ေရ
    ကိုအုပ္စိုး အႀကံေပးသလို ကိုုယ္ေတြ႕နဲ႕ ယွဥ္ၿပီး “ေဗဒင္ပညာ၊ ဝါသနာ နဲ႔ အသက္ေမြးရပ္တည္မႈ” ေဆာင္းပါးေလး တင္ဆက္ေပးပါမယ္။

  17. Denis Says:

    ဆရာေရ၊ ဒီပို႔ေလးဖတ္ျပီးေတာ႔ ဆရာရဲ႔ စာေပးေရးသားျခင္းအတတ္ပညာကို ေလးစားမိပါတယ္၊ သာမာန္စာဖတ္ တတ္သူတစ္ေယာက္ ပညာရပ္တစ္ခုအေပၚကို ရွင္းလင္းေအာင္ေရးသားျခင္း၊ ဥပမာ ေပးျခင္း၊ ႏိုင္းယွဥ္ရွင္းလင္းခ်က္ တို႔က မ်က္စိထဲ ေပၚလာပါတယ္ဆရာ၊ ေလးစားစြာျဖင္႔

  18. အုပ္စိုး Says:

    ဆရာေရ…

    ကၽြန္ေတာ့္ ဘေလာ့ဂ္အသစ္ေလးကို လာမိတ္ဆက္တာပါ။ ဖုန္းေရႊနဲ႔ ပတ္သက္တာေတြ ျဖစ္ပါတယ္။

    http://mmfengshuistudy.blogspot.com/

    ခင္မင္ေလးစားစြာျဖင့္
    အုပ္စိုး

  19. ဘုရား ႏွင့္ ေဗဒင္ဆရာ Says:

    မယံုေရးခ်ာမယံု…..

    ေဗဒင္သည္ကံကို ျမင္သည္သည္ဟုဆို`၏။ ေဗဒင္ပညာသည္ လူတို႕၏ အနာဂါတ္ကို ခန္႔မွန္းေျပာၾကားႏိုင္သည့္ ပညာျဖစ္ေသာ္လည္း ……
    က်ေနာ္သိတာကေတာ့ အနာဂတ္ဆိုတာမေသခ်ာဘူးတဲ့ … အင္ဂလိပ္ဆိုရင္
    The Future is not sure…
    ဒါေတာ့ လက္ခံတယ္ ….. ရင့္မွဲ႔လုလု သစ္သီးကုိ ကၽြမ္းက်င္ေသာ ဥယ်ာဥ္မႈးသည္ သိသကဲ့သို႔ ဘုရားရွင္တုိ႔သည္ သိၾက`၏

    ဘုရားရွင္တို႕သည္ပင္လွ်င္ သတၱ၀ါတို႕ ကၽြတ္တမ္း၀င္ေရးႏွင့္ ပက္သတ္လာလွ်င္ “အနာဂါတ္ကိုေသာ္၎ ၊ အတိတ္ကိုေသာ္၎” အခါအားေလွ်ာ္စြာ ေဟာေျပာညႊန္ျပရသည္ မဟုတ္တံုေလာ။…….
    ေဗဒင္ဆရာနွင့္ ဘုရားရွင္ ခိုင္းႏႈိင္းျခင္းကို ရိုင္းျပသည္ဟု က်ေနာ္ထင္၏။
    ဘုရားရွင္က မယံဳပါနွင့္မိန္႔ၾကားသည္ကို ဆန္႔က်င္ျခင္းသည္ ဥာဏ္ေတာ္ကို ေစာင္ကားရာေရာက္၏။ ေဗဒင္သည္ လူတုိင္းကိုေဟာ၏။ ဘုရားရွင္တုိ႔ကား ပရမီရွိသူကိုသာ ဗ်ာဒိိတ္ေပး၏။
    လူသည္ မိမိ၏ စိတ္စြမ္းအင္ ေပ်ာ့ညံ့သည့္အခါ ေဗဒင္ကို အားကိုး၏။ မိမိကိုယ္သာ အားကိုးျခင္းသည္ မွန္`၏။ ေဗဒင္ယံုၾကည္သူမ်ားသည္ မိမိကိုယ္ကုိ အားကိုးမႈ ေပ်ာ့ညံ့ေၾကာင္းသင္သည္ေတြ႔ရေပလိမ္႔မည္။။ မိမိကိုယ္သာ ကိုးကြယ္နုိင္ၾကပါေစ….
    ေဒါက္တာကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ခင္ဗ်ား
    .
    မွတ္ခ်က္။ ။ မူရင္းအတိုင္း ျဖတ္ေတာက္ျခင္း မရွိဘဲ တင္ေပးလိုက္ပါသည္။ အယူအဆျခင္း တိုက္ဆိုင္ၾကည့္ရန္ ျဖစ္ပါသည္။ မိမိအေနျဖင့္မူ မည္သို႕မွ မခံစားရပါ။ သူ႕အယူအဆႏွင့္ သူ ဟုတ္ေနေပလိမ့္မည္။ ကြန္းမန္႕ေရးသူသည္ မေလးရွား ႏုိင္ငံမွ မိမိအား မၾကာခဏ တိုက္ခိုက္ေလ့ရွိေသာ “ဘာသာျခားတစ္ဦး” ျဖစ္ဖို႕မ်ားသည္။

  20. ေနမင္း Says:

    ေဗဒင္ႏွင့္ပတ္သက္တဲ့ ဆရာ့ရဲ႕ဒႆနကို အေတာ့ကိုႏွစ္ၿခိဳက္လက္ခံမိပါသည္။
    ယခုမွပဲ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ ဘယ္လိုသေဘာပိုက္ရမယ္ဆိုတာ နားလည္ပါေတာ့တယ္။
    ေက်းဇူးကမၻာပါခင္ဗ်ာ

  21. Nyan Lin Htoo Says:

    မယုံေရးခ်ာ မယုံသူ အတြက္ ႏွင္.အျခားသူေတြအတြက္
    ေဗဒင္ပညာဆုိတာ တကယ္ေတာ. အနာဂါတ္ကုိေရာ အတိတ္ကုိပါ တိတိက်က် ေဟာေျပာေပးနိဳင္တဲ. ပညာရပ္တခုပါ။
    ကုိယ္.ကုိေမြးတဲ.အခ်ိန္(ေန.။ ရက္။ လ။ႏွစ္။ မိနစ္) ေနရာကုိ တိတိက်က် မွန္ကန္စြာသိေလေလ ေဟာေျပာသူအတြက္ နဲ. ကာယကံရွင္အတြက္ တန္ဘုိးၾကီးေလေလပါပဲ။
    လူတေယာက္ကုိေမြးလုိက္တဲ.အခ်ိန္ မွာ ေကာင္းကင္မွာရွိေနတဲ. ျဂိဳလ္ေတြ ရဲ. အေနအထားဟာ အဲ.ဒီသူရဲ. ဘ၀အစပါပဲ။
    အခ်ိန္မွားေျပာမိရင္ေတာ. တြက္တဲ.ဆရာ ဟာ ဇာတာရွင္အတြက္ အျမဲ အမွားကုိပဲတြက္ေပးမွာပါ။
    အဲဒီလုိေမြးလုိက္တဲ. အခ်ိန္မွာ စုိးမုိးေနတဲ. ျဂိဳလ္ေတြေပၚမူတည္ျပီး ေတာ. ဇာတာကုိတြက္ယူရပါတယ္။ ဇာတာရွင္ဟာ ဘယ္လုိစိတ္ေနသေဘာထားရွိမယ္ ဘယ္လုိျပဳမူေနထုိင္မယ္ အစစအရာရာ ကုိ တြက္ယူလုိ.ရပါတယ္။ ေဗဒင္ပညာကုိယုံၾကည္မယ္ မယုံၾကည္ဘူးဆုိတာကုိလဲ ေဗဒင္ပညာျဖင္.သိနိဳင္ပါတယ္။
    ျပီးေတာ.ယၾတာေခ်လုိ.ရမယ္မရဘူးဆုိတာကလဲ ဇာတာရွင္မွာေမြးကတည္းကပါလာျပီးသားပါ။ ဘယ္လုိလဲဆုိေတာ. ဇာတာရွင္ဟာ ေဗဒင္ပညာကုိယုံၾကည္ျဖစ္မယ္ ျပီးေတာ. အခ်ိန္မွီ ဆရာဆီကုိေရာက္လာမယ္ ဆရာကုိေမးမယ္ ဆရာကလည္း ဘယ္လုိ လုပ္ ဘာညာဆုိျပီးေတာ. ခုိင္းမယ္ အဲ.ဒီသူဟာ ဆရာေျပာတဲ.အတုိင္းကုိ လုပ္တာေၾကာင္.ရယ္ ျပီးေတာ.သူ.ရဲ. ေမြးဇာတာမွာ ေဗဒင္ကုိသက္၀င္ယုံၾကည္ဖုိ.ကပါလာျပီးသားဆုိေတာ. ဆရာေရာ တပည္.ပါ ေအာင္ျမင္အက်ိဳးရွိမွာေသခ်ာတယ္။
    ေနာက္တေယာက္ဆုိပါေတာ. ေဗဒင္ပညာကုိ လုံး၀ မယုံၾကည္တဲ. ေမြးရာပါဇာတာရွင္ဆုိရင္ေတာ. ၂ဦး၂ဘက္ ဘယ္လုိမွ အဆင္ေျပမွာမဟုတ္ဘူး။
    ေနာက္ဥပမာတခုေပါ့ မိဘေတြက ကုိယ္.ခေလးကုိ ေမြးဇာတာေကာင္းေစခ်င္ၾကတယ္။ ဘယ္အခ်ိန္မွာ ေမြးမယ္ဘာညာေပ့ါ။ မိဘတိုင္းအတြက္ေတာ. ဘယ္ရနိဳင္ပါ.လဲ။ မိဘရဲ.ဇာတာမွာ ဘယ္လုိသားသမီးေတြပဲ ရမယ္ဆုိတာက ပါလာျပီးသားဆုိေတာ.ဇြတ္လုပ္သူတုိ.အတြက္ ပင္ပန္းယုံပဲေပ့ါ။ တကယ္လုိ.ဇြတ္လုပ္ခဲ.ရင္ေတာ. အေၾကာင္းတခုခုေၾကာင္. လြဲကုိ လြဲမွာ ေသခ်ာပါတယ္။

Leave a comment